نصب و راه اندازی ویندوز ۹۵ روی کنسول بازی Nintendo 3DS XL

You are currently viewing نصب و راه اندازی ویندوز ۹۵ روی کنسول بازی Nintendo 3DS XL

امروز در حال وبگردی و مطالعه اخبار فناوری در وبسایت های مختلف بودم که خبری تحت عنوان “در دنیای گوشی های هوشمند، نینتندو ۳DS پنج ساله می شود” توجه ام را به خود جلب کرد. خبری که توسط Mat Smith در وبسایت  Engadget.com منتشر شده است و به بررسی عملکرد کنسول بازی Nintendo 3DS در بازار پرداخته است. جدای از فروش ۵۸ میلیونی دستگاه Nintendo 3DS که هم از نویسنده و هم از دیده ما، در پنج سال گذشته، که عصر یکه تازی گوشی های هوشمند و تبلت ها بوده است، جالب توجه است ؛ جمله پایانی متن خبر که حاوی پیوندی به صفحه ای دیگر از سایت است، برایم بسیار جالب توجه بود. نصب ویندوز ۹۵ روی دستگاه Nintendo 3DS!
تلاش برای نصب ویندوز و نرم افزارهای مختص آن روی سایر دستگاه ها، یکی از کارهایی است که سال هاست بسیاری از کاربران و شرکت ها سعی در انجامش دارند. در ادامه همین روند، کاربری با نام کاربری Shutterbug2000 در سایت GBATemp توانسته ویندوز ۹۵ را به کمک بیه سازی DOSbox و خلاقیت فردی اش روی Nintendo 3DS XL نصب و راه اندازی کند. هرچند مایکروسافت، دو دهه پیش، ویندوز ۹۵ برای نمایشگر های لمسی طراحی نکرده بود؛ اما این ویندوز به صورت پایه روی Nintendo 3DS XL واقعاً کار می کند.

هرچند استفاده از بازی ها و نرم افزارهای ویندوز در این دستگاه و یا نصب ویندوز های جدیدتر روی آن کاری دشوار باشد اما همین امر که در دنیا، کسانی هستند که دست از تلاش برای نصب ویندوز و نرم افزارهای آن روی سایر دستگاه ها را ادامه می دهند در نوع خود جالب است. ناگفته نماند از نظر من نکته جالت تر این است که در دنیایی که رقابت و تنش میان ویندوز، اندروید، iOS و سایر سیستم عامل های جدید و هوادارانشان، روز به روز شدیدتر می شود، هنوز هم کسانی هستند که ویندوز ۹۵ را می شناسند، نصب می کنند و خاطرات ما را زنده می کنند…

دیدگاهتان را بنویسید