Huawei P9 و P9 Plus رسماً رونمایی شدند

You are currently viewing Huawei P9 و P9 Plus رسماً رونمایی شدند

پس از چندین ماه حدس و گمان و شایعه پراکنی، بالاخره هواوی رسماً محصولات جدیدش، Huawei P9 و P9 Plus را معرفی کرد. این شرکت در مراسمی که امروز در لندن برگزار کرد، اطلاعات و تصاویر رسمی این دو گوشی قدرتمندش را منتشر و به همه شایعات پایان داد.

Huawei P9

شبیه به بسیاری دیگر از پرچمداران موجود در بازار، Huawei P9 نیز دارای نمایشگر ال سی دی ۵٫۲ اینچی، کیفیت تصویر ۱۰۸۰p با تراکم پیکسلی ۴۲۳ ppi و IPS است. تراشه به کار رفته در این گوشی نیز شبیه به Mate 8 از نوع Kirin 955 است. پردازشگر مرکزی هشت هسته ای P9 شامل دو پردازنده چهار هسته Cortex-A72 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز و Cortex-A53 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتزی است. پردازشگر گرافیکی این گوشی نیز از نوع Mali-T880 است.
Huawei P9 در دو مدل ارائه می شود که مدل ارزان تر آن دارای رم ۳ و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و مدل گران تر آن دارای رم ۴ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی است. هر دو مدل قابلیت افزایش حافظه به کمک  کارت حافظه microSD را نیز دارا هستند.

Huawei P9

شاید مهم ترین و متفاوت ترین نکته یا به عبارتی ساده تر برگ برنده هواوی پی ۹ دوربین آن است. دو دوربین کنار هم، که هواوی با همکاری شرکت آلمانی Leica طراحی کرده است. هر دو دوربین اصلی گوشی ۱۲ مگاپیکسلی هستند، یکی همه رنگ و دیگری تنها رنگ های سیاه، سفید و طیف های ما بین آن (سطوح مختلف خاکستری) را ثبت می کند، همین شیوه عکاسی یاعث ثبت تصاویر با کیفیت و جزییات بسیار بیشتر نسبت به حالت عادی می شود و اختلالات و نویز تصاویر را کاهش می دهد.
دیافراگم لنز های دو دوربین  f/2.2 و میدان دید هر لنز ۲۷ در ۳۵ میلی متر است. فوکوس خودکار دوربین متکی بر ترکیبی فناوری لیزر، کنتراست و محاسبات عمق است. دو فلاش ای ای دی نیز برای تصویر برداری در شب نیز در این گوشی در نظر گرفته شده است. متاسفانه عدم استفاده از فناوری تثبیت کننده تصویر یا OIS باعث افت کیفیت و پایداری تصاویر شده است.
بدنه پی ۹ آلومینیومی است و سنسور اثرانگشت آن نیز برای دسترسی راحت تر در پشت آن قرار گرفته است. این گوشی دارای باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که به کمک پورت یو اس بی نوع سی شارژ می شود. دوربین جلوی گوشی ۸ مگاپیکسل است و همه فناوری های ارتباطی روز نظیر LTE و … را داراست.

Huawei P9 Plus

این گوشی که نسخه بزرگتر پی ۹ است، دارای نمایشگری ۵٫۵ اینچی، کیفیت تصویر ۱۰۸۰p و حسایست به فشار است، فناوری موسوم به Press Touch که در واقع شبیه به ۳D Touch آیفون است. از این فناوری در P9 استفاده نشده است. بر خلاف P9 گوشی P9 Plus تنها در یک مدل و با رم ۴ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی ارائه خواهد شد. ظرفیت باتری آن ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت است که از فناوری شارژ سریع dual-IC استفاده می کند. به گفته هواوی تنها با ده دقیقه شارژ P9 Plus قادر خواهید بود ساعت مکالمه کنید.
قیمت Huawei P9 مبلغ ۴۴۹ پوند و Huawei P9 Plus نیز ۵۴۹ پوند اعلام شده است، مطمئناً سیستم عامل آن ها اندروید ۶ خواهد و از ۱۶ آوریل بازار ۲۹ کشور در قاره اروپا و خاور میانه شاهد ورود موج اول این گوشی ها خواهد بود.

منبعمنبع

دیدگاهتان را بنویسید