بازگشت یاهو مسنجر با نرم افزار دسکتاپ، موبایل و تحت وب

You are currently viewing بازگشت یاهو مسنجر با نرم افزار دسکتاپ، موبایل و تحت وب

بله، اشتباه نمی کنید، یاهو مسنجر هنوز هم زنده است! محبوترین نرم افزار پیام رسان سال های گذشته در ایران و حتی بسیاری از نقاط جهان، نه تنها نمرده! بلکه با نسخه ای جدید به کارش ادامه می دهد.

نرم افزار پیام رسانی که بخشی از خاطرات متولدین دهه شصت و پیش از آن در ایران است، حالا با طراحی به روز و امکانات جدید به کارش ادامه می دهد. شرکت یاهو با رونمایی از نسخه جدید این نرم افزار پیام رسان، نشان داد که قصد رها کردن یاهو مسنجر را ندارد. هرچند پیش تر یاهو بدون اطلاع رسانی درباره انتشار نسخه جدید، اعلام کرده بود که پشتیبانی از نسخه قبلی نرم افزار مسنجر در تاریخ ۵  آگوست ۲۰۱۶ به اتمام می رسد اما امروز نسخه جدید این نرم افزار با لوگو و ظاهری کاملاً متفاوت رونمایی شده است.

شاید مهم ترین تفاوت این نسخه با نسخه های پیشین را دارا بودن نسخه های مختلف دسکتاپ (قابل نصب روی ویندوز و مک)، همراه (قابل نصب روی اندروید و آی او اس) و تحت وب است که دسترسی به این پیام رسان خاطره انگیز را راحت تر از همیشه کرده است.

ظهور نرم افزارهای پیام رسان جدید نظیر واتس اپ و فیس بوک مسنجر در دنیا، که امکانات بسیار بیشتر و دسترسی آسان تری را ارده می دادند، باعث افول این نرم افزار شده بود. در ایران نیز با گسترش گوشی های هوشمند و تبلت ها، یاهو مسنجر روندی نزولی را طی کرد و جای خود را به نرم افزارهایی نظیر وایبر و تلگرام داد. اما حالا دستِ کم آخرین کاربران بازمانده از دوران اوج یاه مسنجر قادرند این پیام رسان را به جز رایانه، در گوشی و یا تبلت خود نیز داشته باشند.

یاهو مسنجر

یاهو مسنجر بی امکانات تر از همیشه

نبود بسیاری از امکانات اساسی که در همه پیام رسان های فعلی وجود دارند، شاید اصلی ترین نقص نسخه جدید باشد. نقصی که یاهو قصد بر طرف کردن آن را دارد و به زودی به روز رسانی این نرم افزار آغاز خواهد شد. امکان چت، اشتراک گذاری تصاویر بدون افت کیفیت، ارسال انیمیشن های Gif، ساخت گروه، لایک کردن نوشته ها، چت در محیط ایمیل و قابلیتی موسوم به Take Back (امکان جلوگیری از ارسال و حذف پیام های دیده نشده توسط طرف مقابل) از ویژگی های فعلی این پیام رسان است.

هر چند هنوز مراحل توسعه این نرم افزار در مراحل اولیه است، اما یاهو اعلام کرده که پیشینه ی پیام های کاربران را نیز به این نسخه می افزاید تا هیچ یک از چت های سال های پیش کاربران از دست نرود.
در حال حاضر نسخه تحت وب این مسنجر در این آدرس در دسترس است و برای دریافت نسخه های مختلف این نرم افزار می توانید به این آدرس مراجعه کنید. همچین نسخه اندروید و iOS یاهو مسنجر در فروشگاه های گوگل و اپل نیز در دسترس هستند.

این پست دارای یک نظر است

  1. لطف الله

    چه جالب

دیدگاهتان را بنویسید