نرم افزار رسمی مایکروسافت برای تبدیل افزونه های کروم به Microsoft Edge

You are currently viewing نرم افزار رسمی مایکروسافت برای تبدیل افزونه های کروم به Microsoft Edge

Microsoft Edge Extension Toolkitچند روز پیش و در اولین سالگرد رونمایی از جدیدترین سیستم عامل شرکت مایکروسافت، ویندوز ۱۰، این شرکت بسته به روز رسانی ویژه ای را منتشر کرد. یکی از بخش های این بسته، اضافه شدن قابلیت استفاده از افزونه (add-on) در مرورگر اختصاصی ویندوز ۱۰، Microsoft Edge است.

کاملاً واضح است که در حال حاضر تعداد افزونه های مرورگر Microsoft Edge بسیار محدود است و برای افزایش و گسترش افزونه های این مرورگر زمان لازم است. برنامه مایکروسافت برای این کار، انتشار افزونه های ضروری و کاربردی برای کاربران در مرحله ی اول و سپس استفاده از توسعه دهندگان برای افزایش تعداد افزونه ها در مرحله ی دوم است.

Microsoft Edge Extension Toolkit

در همین راستا، شرکت مایکروسافت امروز ابزار جدیدی با نام Microsoft Edge Extension Toolkit را معرفی کرد. به کمک این نرم افزار رایگان، توسعه دهندگان قادر هستند به راحتی و در کمترین زمان ممکن، افزونه های موجود برای مرورگر گوگل کروم را به Microsoft Edge تبدیل کنند.

اشره مستقیم مایکروسافت به این موضوع، در بخشی از توضیحات نرم افزار Microsoft Edge Extension Toolkit در فروشگاه مایکروسافت مشهود است: «این ابزار به توسعه دهندگان اجازه می دهد در نسخه به روز رسانی شده سالگرد انتشار ویندوز ۱۰ (۱۴۳۹۳٫۱۰)، افزونه های کروم را به Microsoft Edge تبدیل کنند.»

این نرم افزار رایگان، ۷٫۶۶ مگابایت حجم دارد و قابل نصب روی هر دو مدل ویندوز، ۳۲ و ۶۴ بیتی است. برای دریافت آن، کافی است از فروشگاه مایکروسافت استفاده کنید. (صفحه دانلود Microsoft Edge Extension Toolkit در فروشگاه مایکروسافت)

Microsoft Edge Extension Toolkit

سال ها از ارائه اولین مرورگر شرکت مایکروسافت، اینترنت اکسپلورر می گذرد و در طی این سالیان، مایکروسافت در مقابل خواست کاربران برای اضافه شدن افزونه ها به اینترنت اکسپلورر مقاومت کرد. اتفاقی که نهایتاً برای اکسپلورر نیفتاد و دستِ آخر پرونده این مرورگر بدون هیچ افزونه ای بسته شد.

حالا اما یکسال پس از رونمایی از ویندوز ۱۰ و مرورگر اختصاصی آن، Microsoft Edge، این شرکت در برابر کاربران انعطاف نشان داده است و افزونه ها برای اولین بار به مروگر مایکروسافت راه یافته اند. تغییر رویکردی که به نوعی انقلابی در مسیر مرورگرهای مایکروسافت است.

دیدگاهتان را بنویسید