توافق شش شرکت فناوری برای ممنوعیت تجارت غیرقانونی محصولات حیات وحش

You are currently viewing توافق شش شرکت فناوری برای ممنوعیت تجارت غیرقانونی محصولات حیات وحش

چند شرکت معتبر ارائه دهنده خدمات تجارت اینترنتی با امضای توافقنامه ای هرگونه خرید و فروش محصولات حیات وحش شامل حیوانات زنده و یا قسمتی از بدن آن ها نظیر شاخ کرگدن، که به صورت غیرقانونی تهیه شده باشد را، در زیرمجموعه های خود ممنوع کرده اند.

شش شرکت مایکروسافت، یاهو، eBay، Etsy، Gumtree و Tencent توافقی را امضا کرده اند که استاندارهایی را برای خرید و فروش آنلاین محصولات حیات وحش در شبکه های اینترنتی و سامانه های تجارت الکترونیک در نظر می گیرد. این استانداردها برای بهبود نقاط ضعف قوانینی است که اجازه تجارت غیرقانونی محصولات حیات وحش را می دهد.

این استانداردها تنها شامل حیوانات و قطعات بدنشان است که از منابع غیرقانونی تهیه شده باشند، که در واقع شامل حیوانات در حال انقراض و یا حیوانات تحت حمایت قوانین است.

فیسبوک و آمازون غایبان توافق ممنوعیت تجارت محصولات حیات وحش

این توافقنامه ابتکاری از سوی سه نهاد جهانی حمایت از حیوانات شامل صندوق جهانی طبیعت، صندوق بین المللی رفاه حیوانات و برنامه TRAFFIC به مناسبت روز جهانی فیل است.
اگرچه این توافق شرکت های مهمی نظیر فیسبوک و آماوزن، که سهم مهمی در تجارت دنیا دارند را در بر نمی گیرد، اما حضور شرکت های بزرگی نظیر مایکروسافت و یاهو، می تواند عاملی برای ترقیب

سایر شرکت ها باشد. شایان ذکر است سهم عمده ای از خرید و فروش سگ، گربه و مرغ در شبکه ی اجتماعی فیسبوک انجام می شود.

یک مقام ارشد برنامه TRAFFIC نیز اعلام کرده که این گروه، در حال مذاکره با شرکت های دیگر برای پیوستن به توافقنامه است.

منبع: Mashable

دیدگاهتان را بنویسید