برنامه دولت انگلیس برای ساخت بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان

You are currently viewing برنامه دولت انگلیس برای ساخت بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان

دولت انگلیس در نظر دارد بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان موسوم به پروژه Hornsea Two، با ظرفیت تولید ۱۸۰۰ مگاوات برق را راه اندازی کند. با راه اندازی این نیروگاه، انگلیس به دارنده دو نیروگاه بزرگ تولید برق بادی دریایی تبدیل خواهد شد.

این نیروگاه در ۸۹ کیلومتری سواحل گریمسبای (در شرق انگلیس) بنا خواهد شد و دارای بیش از ۳۰۰ توربین بادی خواهد بود. توربین‌هایی که از برج مشهور تبر سنت ماری ۳۰ شهر لندن نیز بلندتر خواهند بود. این مزرعه (نیروگاه) جدید، قادر به تأمین برق ۱٫۸ میلیون خانه در کشور انگلیس است.

بودجه‌ی این نیروگاه از ۷۳۰ میلیون پوند، بودجه‌ی دولت انگلیس برای افزایش سهم انرژی‌های تجدید پذیر، تأمین می‌شود. انرژی بادی دریایی در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از انرژی برق انگلستان را تأمین می‌کند که با راه اندازی پروژه Hornsea Two ، به دولت انگلیس کمک می‌کند، تا سال ۲۰۲۰ به هدف تولید ۱۰ گیگاوات برق دست یابد.

به گفته‌ی وزاری دولت انگلیس، این پروژه در بخش ساخت و ساز ۱۹۶۰ و در بخش تعمیر و نگهداری ۵۸۰ فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد کرد.

نیروگاه بادی دریایی Hornsea Project Two

هزینه‌ی ساخت نیروگاه بادی دریایی کمتر از نیروگاه اتمی

هفته‌ی گذشته تصویب طرح ساخت نیروگاه اتمی ۳۲۰۰ مگاواتی Hinkley Point C، با بودجه‌ی  ۱۸ میلیارد پوند، توسط دولت انگلیس به تعویق افتاد. پروژه‌ای که گفته می‌شد تا پایان ساخت بیش از ۳۷ میلیارد پوند هزینه خواهد داشت. این نیروگاه اتمی قادر به تأمین ۷ درصد از برق مصرفی کشور انگلیس یا حدود ۶ میلیون خانه است. این طرح به دلیل هزینه‌ی بالای تولید برق از انرژی اتمی نسبت به تولید برق از گازها (شامل باد و گاز طبیعی و …) تعلیق شده است.

بر اساس پیش بینی ها، پروژه‌ی Hornsea Two، در نهایت حدود ۶ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. بر این اساس دولت انگلیس می‌تواند ۶ نیروگاه بادی دریایی شبیه به Hornsea Two را با هزینه‌ی لازم برای ساخت نیروگاه اتمی Hinkley بسازد، نیروگاه‌هایی که از لحاظ تئوری تولید برق بیشتری از نیروگاه اتمی خواهند داشت.

فعالان محیط زیست مدت‌هاست از مزایای تولید انرژی بادی در جهت کاهش میزان تولید گازهای حاوی کربن و نیز افزایش سرمایه گذاری در بخش تولید فولاد و تقویت صنعت انگلیس می‌گویند. طی سه سال گذشته، هزینه‌ی ساخت نیروگاه بادی دریایی نصف شده و دولت انگلیس در نظر دارد با تولید نسل‌ جدید این نیروگاه‌ها در یک دهه‌ی آینده، باز هم هزینه‌ها را کاهش دهد.

شرکت Dong، پیمانکار ساخت پروژه Hornsea Two،پیش از این یک نیروگاه بادی دریایی ۶۶۰ مگاواتی را در دریای ایرلند ساخته است.

پروژه‌ی Walney Extension، یکی از بزرگترین نیروگاه‌های بادی دریایی جهان نیز در ۱۲ مایلی سواحل کامبریا در شمال غرب انگلیس واقع شده است. با ساخت پروژه Hornsea Two انگلیس به دارنده‌ی دو نیروگاه بزرگ بادی دریایی در جهان تبدیل خواهد شد.

منبع: Engadget

 

 

دیدگاهتان را بنویسید