Samsung Gear S3 ساعت هوشمند زیبا و قدرتمند سامسونگ رونمایی شد

You are currently viewing Samsung Gear S3 ساعت هوشمند زیبا و قدرتمند سامسونگ رونمایی شد

شرکت سامسونگ رسماً جدیدترین مدل ساعت هوشمندش، Samsung Gear S3 را با شعار «Timeless outside. Revolutionary inside» رونمایی کرد. ساعتی زیبا و قدرتمند که صدرنشینی در بازار ساعت‌های هوشمند را هدف گرفته است.

Samsung Gear S3 را باید آخرین محصول بزرگ معرفی شده توسط سامسونگ در سال جاری میلادی دانست. سامسونگ این ساعت زیبا را در دو مدل با نام‌های Gear S3 frontier و Gear S3 classic در نمایشگاه IFA 2016 برلین معرفی کرد.

Samsung Gear S3 از نظر ظاهری تغییر محسوسی نسبت به مدل قبلی، Gear 2 نداشته است اما از نظر سخت افزاری شاهد بهبودهای بسیار زیادی بوده است. سامسونگ همانطور که در شعار معرفی این محصول نیز اشاره کرده است، انقلابی در درون ساعت هوشمندش را در نظر داشته است. [pullquote-right] Samsung Gear S3 از نظر ظاهری تغییر محسوسی نسبت به مدل قبلی، Gear 2 نداشته است اما از دید سخت افزاری وضعیت متفاوت است…[/pullquote-right]

تفاوت اساسی میان دو مدل Samsung Gear S3 تنها مربوط به خصوصیات ظاهری است. Gear S3 frontier که برای کاربران فعال‌تر طراحی شده است، ظاهری جوانانه‌تر دارد و بدنه‌اش مقاوم‌تر است. Gear S3 classic ظاهری ساده اما زیبا دارد و از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده است. اندازه‌ی هر دو مدل یکسان و ۴۶x49x12.9 میلی متر است، اما وزنشان متفاوت است. وزن مدل frontier برابر با ۶۲ گرم و وزن مدل classic نیز ۵۷ گرم است. بند هر دوساعت نیز از نوع استانادارد ۲۲ میلی متری است، در نتیجه بند این ساعت‌ها به راحتی قابل تعویض و جایگزینی است.

مشخصات ساعت هوشمند Gear S3 classic
مشخصات سامسونگ Gear S3 classic

مشخصات سخت افزاری ساعت هوشمند Samsung Gear S3

بدنه‌ی ۴۶ میلی متری و نمایشگر ۱٫۳ اینچی ساعت Gear S3 کمی از بدنه‌ی ۴۴ میلی متری و ۱٫۲ اینچی Gear S2 کمی بزرگتر است. اندازه‌ی تصویر Gear S3 مشابه مدل قبلی و ۳۶۰×۳۶۰ پیکسل است و دارای قابلیت روشنی مداوم با طیف کامل رنگ‌ها نیز هست. همچنین از محافظ صفحه‌ِی Gorilla Glass SR+ برای حفاظت از نمایشگر آن استفاده شده است.

مشخصات سامسونگGear S3 frontier
مشخصات سامسونگGear S3 frontier

چیپست Samsung Gear S3 از نوع Exynos 7270 است و فرکانس پردازشگر مرکزی دو هسته آن ۱٫۰ گیگاهرتز است. حافظه داخلی این ساعت هوشمند ۴ گیگابایت و حافظه رم آن ۷۶۸ مگابایت است. سامسونگ به مانند مدل قبلی در این گوشی نیز از سیستم عامل Tizen استفاده کرده است. سیستم عاملی که شرکت سامسونگ در همکاری با شرکت‌هایی نظیر اینتل در حال توسعه آن است. در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار اپلیکیشن برای ساعت‌های مبتنی بر سیستم عامل Tizen موجود است.

Gear S3 دارای سنسورهای مختلفی نظیر شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج و نمایشگر ضربان قلب است. باتری ۳۸۰ میلی آمپر ساعتی این ساعت، دارای قابلیت شارژ بی سیم است و با هر بار شارژ سه تا چهار روز دوام می‌آورد. سامسونگ به مانند Note7 این ساعت را نیز با استاندارد IP68 روانه بازار خواهد کرد. هرچند بر اساس این استاندارد، Gear S3 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است اما همچنان استفاده از آن در شنا و غواصی توصیه نمی‌شود.

NFC، MFT، WiFi، GPS، بلوتوث و شبکه‌ی ارتباطی ۴G LTE از دیگر ویژگی‌های هر دو مدل Gear S3 است.

اینفوگراف مقایسه ساعت هوشمند Gear 3 و Gear 2

منبع: Samsung

دیدگاهتان را بنویسید