بامداد شانگهای با بازی جکی چان و اوون ویلسون به زودی ساخته خواهد شد

You are currently viewing بامداد شانگهای با بازی جکی چان و اوون ویلسون به زودی ساخته خواهد شد

بامداد شانگهای (Shanghai Dawn) نام سومین بخش از سری فیلم‌های کمدی-اکشن با بازی جکی چان و اوون ویلسون است که دنباله‌ی دو فیلم ظهر شانگهای (۲۰۰۰) و شوالیه‌های شانگهای (۲۰۰۳) محسوب می‌شود.

سال ۲۰۰۳ و پس از اکران فیلم شوالیه‌های شانگهای، رسانه‌ها از آغاز ساخت بخش سوم این سری، با نام بامداد شانگهای خبر دادند. حتی وبسایت شخصی جکی چان نیز این فیلم را در جدول فیلم‌های در حال ساخت او قرار داد، اما به یکباره ساخت این فیلم متوقف شد و دیگر خبری درباره‌ی آن منتشر نشد.

حالا اما، پس از گذشت بیش از یک دهه از اکران فیلم شوالیه‌های شانگهای، سومین بخش این سری با نام بامداد شانگهای در حال گذارندن مراحل پیش تولید است. نویسندگان اصلی فیلم نامه مایلز میلار و آلفرد گاف هستند. فیلم نامه‌ی دو بخش قبلی فیلم را نیز همین دو نفر نوشته‌اند، البته در بخش سوم، تئودور هایلی و آرون باچسبام هم در نوشتن فیلم نامه به آن‌ها کمک می‌کنند. کارگردانی این فیلم را جارد هِس برعهده دارد. فیلم‌ دینامیت ناپلئون (۲۰۰۴) مشهورترین فیلم این کارگردان است و البته فیلم Masterminds با بازی اوون ویلسون نیز از او در حال اکران است.

[pullquote-right]فروش مناسب دو فیلم ظهر و شوالیه‌های شانگهای را باید مهم‌ترین دلیل ساخت بامداد شانگهای آن هم پس از ۱۳ سال دانست.[/pullquote-right]

تأیید رسمی امضای قرارداد کارگردانی این فیلم با جارد هِس و رسانه‌ای شدن آن توسط هالیوود ریپورتر در واقع مهر تأییدی بر آغاز پیش تولید این فیلم سینمایی و بازگشت جکی چان و اوون ویلسون به ماجراجویی‌هایشان در چند صد سال قبل است.

ادامه‌ی ماجراجویی‌ها در بامداد شانگهای

هنوز اطلاعات خاصی از داستان بامداد شانگهای در رسانه‌ها منتشر نشده است، اما حدود ۱۳ سال پیش و زمانی که قرار بود این فیلم ساخته شود، اوون ویلسون گفته بود که فیلم در هالییود آغاز می‌شود اما ادامه‌ی آن در افریقا و کشور مصر انجام خواهد شد. البته این داستان، مربوط به سال‌ها پیش است و حالا باید منتظر ماند و دید که ماجراجویی سوم بچه شانگهای و روی اوبن، به کجا می‌کشد.

ظهر شانگاهی که در سال ۲۰۰۰ میلادی اکران شد، داستان سفر یک عضو گارد سلطنتی کشور چین به نام چون وانگ با بازی جکی چان به امریکا برای بازگرداندن شاهزاده‌ای چینی به نام پِی پِی بود. در خلال این سفر چون وانگ با یک راهزن امریکایی به نام روی اوبانون (که البته در نسخه‌ی دوبله‌ی فارسی به نام روی اوبن آورده شده است) با بازی اوون ویلسون آشنا می‌شود و ماجراجویی‌های این دو ادامه می‌یابد. کارگردان این فیلم جان دی بوده است.

شوالیه‌های شانگهای، دومین بخش از این سری، در سال ۲۰۰۳ میلادی اکران شد. کارگردان آن دیود دیوکین بود و چون وانگ و روی اوبن ماجراجویی‌هایشان را دوران ویکتوریایی شهر لندن و برای گرفتن انتقام مرگ پدر چون وانگ ادامه دادند.

دیدگاهتان را بنویسید