NASA MixTape ؛ گزیده‌ای از مهم‌ترین اکتشافات فضایی سال ۲۰۱۶ به انتخاب ناسا

You are currently viewing NASA MixTape ؛ گزیده‌ای از مهم‌ترین اکتشافات فضایی سال ۲۰۱۶ به انتخاب ناسا

در حالی که جشن‌های سال نو میلادی در اقصی نقاط جهان در حال برگذاری است و اکثر کشورهای جهان در تعطیلات سال نو به سر می‌برند، سازمان ملی هوانوردی و فضایی امریکا، ناسا، با انتشار ویدیویی کوتاه موسوم به  NASA Mixtape of 2016 سر خطی از مهم‌ترین اکتشافات و اتفاقات فضایی سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است. سالی که به گفته‌ی ناسا، پر از اتفاقات و پیشرفت‌های علمی فضایی بوده است و حتی برخی از این اکتشافات نقطه‌ی عطفی در پژوهش‌های فضایی بوده‌اند.

NASA Mixtape اثری از مرکز پروازهای فضایی گودارد

ویدیوی کوتاه NASA MixTape ، بر اساس اکتشافات مرکز پروازهای فضایی گودارد در سال گذشته تهیه و توسط این مرکز منتشر شده است. مرکز پروازهای فضایی گودارد، یکی از مراکز مهم تحقیقات فضایی ناسا است و بسیاری از موشک‌ها، فضاپیماها و ابزارهای فضایی ناسا در این مرکز طراحی و تولید شده است. این مرکز در سال ۱۹۵۹ در مریلند امریکا به منظور تولید پیشرانه‌های مدرن موشک‌های فضایی تأسیس شد. این مرکز به افتخار رابرت گدارد، دانشمند و پژوهشگر پیشگام در تولید موشک‌های سوخت مایع کنترل شونده، نام گذاری شده است.

مشاهده‌ی کهکشان‌های جدید توسط تلسکوپ فضایی هابل، تهیه‌ی نقشه‌ی حرکت کربن دی‌اکسید در اتمسفر زمین و چند اکتشاف جدید در سال ۲۰۱۶ میلادی، NASA MixTape را تشکیل می‌دهند. اکتشافاتی که هر یک دروازه‌ای جدید در آشنایی ما با جهان خارج از زمین را نمایان می‌کند و تصویری واضح‌تر از آنچه در جهان هستی وجود دارد را در اختیار ما قرار می‌دهد.

همچنین چند روز پیش هم،‌ مجموعه‌ای از تصاویر ثبت شده توسط تلسکوپ فضایی هابل در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) نیز منتشر شد که مشاهده‌ی آن‌ها هم خالی از لطف نیست. تصاویری زیبا و رنگارنگ که دنیایی ماورای آنچه ما تصور می‌کنیم را به تصویر می‌کشند.

اگر به اطلاعات و اخبار پیرامون پژوهش‌های فضایی علاقه‌مند هستید می‌توانید دسته‌بندی فضا در مطالب ای پی بلاگ را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید