ویدیوی شکار پهباد توسط گروهی از ببرهای سیبری

You are currently viewing ویدیوی شکار پهباد توسط گروهی از ببرهای سیبری

گروهی از خبرنگاران تلویزیون مرکزی چین (CCTV) که برای تصویر برداری از زندگی ببرهای سیبری به استان هیلونگ‌جیانگ، واقع در شمال شرقی کشور چین و در مرز روسیه، رفته بودند؛ تصاویر زیبایی از شکار یک پهباد توسط ببرهای سیبری را ثبت و منتشر کردند.

این خبرنگاران، با استفاده از چندین پهباد (کوادکوپتر) سعی در تصویر برداری هوایی از گروهی از ببرهای سیبری داشته‌اند که اشتباهاً یکی از پهبادهایشان بیش از حد به ببرها نزدیک می‌شود. همین موضوع توجه همه‌ی گروه ببرهای سیبری را بر می‌انگیزد و ببرها به پهباد حمله می‌کنند. تنها چند لحظه پرواز پهباد در ارتفاع پایین کافی است تا یکی از ببرهای سیبری پهباد را شکار کرده، زمین گیر کند و پس از آن مشغول به خوردنش شود.

در همین حین که ببرها به دنبال شکار پهباد نگون بخت بوده‌اند، سایر دوربین‌ها و پهبادهای گروه در حال ثبت وقایع بوده و تصاویر حمله‌، شکار و خورده شدن پهباد را ثبت کرده‌اند. تصاویر بسیار زیبا که از کمین، شکار و دست آخر خرابی کوادکوپتر ثبت شده است.

فیلمی جذاب از شکار ببرهای سیبری

به نظر می‌رسد پهباد شکار شده از نوع DJI Inspire باشد. پهبادی پایدار و قدرتمند که دارای باتری بهینه شده در بخش پشتی است و یکی از پر فروش ترین مدل‌های کوادکوپتر در جهان است. هرچند یک اشتباه کوچک از کاربر پهباد و نزدیکی زیاد به ببرها باعث شد این پرنده‌ی کوچک شکار شود و بدنه‌ی فیبر کربنی آن طعمه‌ی ببرها شده و کاملاً نابود شود.

ببر سیبری یا ببر آمور که از گونه‌های در معرض انقراض نژاد ببر هستند که در حال حاضر تنها در مناطق حفاظت شده‌ی شرق سیبری زندگی می‌کنند. ببرهای سیبری بزرگ‌ترین گونه‌ی موجود ببر هستند. در واقع این ببرها بزرگترین گربه‌سان زنده‌ی زمین هستند و حتی از شیرهای آفریقایی هم سنگین‌ترند. بنا بر مطالعاتی که به تازگی منتشر شده است، ببر سیبری نزدیک‌ترین نژاد به نژاد منقرض شده‌ی ببر مازندران است.

این پست دارای یک نظر است

  1. شمیم

    خیلی جالب بووود .

دیدگاهتان را بنویسید