بادهای زمستان امسال منتشر می‌شود؛ پایان سریال بازی تاج و تخت پیش از چاپ آخرین کتاب

You are currently viewing بادهای زمستان امسال منتشر می‌شود؛ پایان سریال بازی تاج و تخت پیش از چاپ آخرین کتاب

جورج آر. آر. مارتین نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های داستان نغمه‌ای از یخ و آتش که بر اساس آن سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت ساخته شده است،‌ بالاخره زمان چاپ جلد جدید کتابش به نام بادهای زمستان را اعلام کرد. مارتین با نوشتن یک دیدگاه در بخش نظرات مطلبی از وبلاگش، در پاسخ به کاربران نوشت:

فکر می‌کنم این کتاب (بادهای زمستانی) امسال به چاپ برسد.

البته در ادامه، کمی از امید هواداران کتاب‌های نغمه‌ای از یخ و آتش و سریال بازی تاج و تخت برای خواندن این کتاب در سال ۲۰۱۷ کاست.

اما، من سال گذشته هم همین فکر را می‌کردم.

از سویی دیگر گاردنر دوزیس یکی از کاربران آمازون و از مجموعه‌داران قدیمی کتاب‌های مارتین،‌ در صفحه‌ی توضیحات یک مجموعه کتاب به نام کتاب شمشیرها،‌ نوشته است:

پانزده داستان اصلی برای جشن گرفتن عصر طلایی داستان‌های فانتزی شمشیر و جادوگری، شامل یک داستان جدید از جورج آر. آر. مارتین که در دنیای بازی تاج و تخت قرار خواهد گرفت.

البته او زمان ارائه‌ی این مجموعه را ۱۰ اکتبر سال ۲۰۱۷ اعلام کرده است.

بادهای زمستان امسال،‌ رویایی از بهار…

به هر حال نکته‌ی مسلم این است که داستان نغمه‌ای از یخ و آتش امسال به پایان نخواهد رسید. هرچند همه‌ی شواهد و قرائن از انتشار کتاب بادهای زمستان در سال ۲۰۱۷ خبر می‌دهند، اما این کتاب آخرین جلد از این مجموعه نیست. جلد آخر این مجموعه که گفته می‌شود رویایی از بهار نام دارد، پس از این کتاب منتشر خواهد شد. هواداران کتاب‌های نغمه‌ای از یخ و آتش معتقدند، با توجه به روند نوشتار کتاب‌ها توسط مارتین،‌ احتمالاً آخرین جلد این مجموعه در سال ۲۰۲۳ به چاپ برسد.

به هر حال، چه سریال بازی تاج و تخت در ۷ فصل، امسال به پایان برسد و چه فصل هشتمی در کار باشد و سال آینده شاهد آن باشیم، سریال بازی تاج و تخت زودتر از کتاب منبعش به اتمام خواهد رسید و آنچه از این پس در سریال خواهیم دید، کاملاً بر مبنای نوشته‌های نویسندگان سریال است و تنها اقتباسی خواهد بود از جلدهای پیشین کتاب.

دیدگاهتان را بنویسید