هر آنچه تاکنون درباره فصل هفتم بازی تاج و تخت می دانیم

You are currently viewing هر آنچه تاکنون درباره فصل هفتم بازی تاج و تخت می دانیم

چند ماهی از پخش آخرین قسمت فصل ششم سریال بازی تاج و تخت می‌گذرد و کم کم بازار اخبار و شایعات پیرامون فصل هفتم بازی تاج و تخت داغ و داغ‌تر می‌شود. بازیگران سریال، عوامل ساخت و برخی افراد نزدیک به شبکه‌ی سازنده، HBO، منبع اکثر این خبرها هستند.

اگر پیگیر این سریال بوده باشید، مطمئناً منتظر اتفاقات بزرگی در فصل هفتم بازی تاج و تخت هستید، چراکه فصل ششم در حالی به اتمام رسید که شاهان بزرگ سرزمین خیالی وستروس، هر یک در جایی بر تخت نشستند و ارتش‌هایی جمع آوری کردند. دنریس تارگارین با لشکری بزرگ مسیر دریا را پیش گرفت و به سمت هفت پادشاهی آمد، جان اسنو، نبرد بزرگ شمال را با پیروزی پشست سر گذاشت و بر تخت پادشاهی استارک‌ها نشست، پیشگویی درباره‌ی فرزندان سرسی لنیستر درست از آب در آمد و به عنوان جانشین فرزند مرده‌اش، پادشاه هفت پادشاهی شد و با آمدن زمستان، پادشاهان یخی آن سوی دیوار نیز برخاسته‌اند و قصد تصرف وستروس را دارند.

زمستان اینجاست

تأخیر زمستانی فصل هفتم بازی تاج و تخت

زمستان اینجاست، همین جمله کافی است تا حداقل بدانیم در فصل هفتم محیط سریال زمستانی و پر برف است. شاید فضای مه‌آلود، سفیدپوش و سرد زمستان وستروس پر از نماها و محیط‌های زیبا باشد، اما برای هواداران سریال بازی تاج و تخت، آمدن زمستان اصلاً خبر خوبی نیست! دیوید بنیاف و دی. بی. وایس سازندگان این سریال، از تأخیر در آغاز فیلمبرداری فصل هفتم به دلیل نیاز به آمدن فصل زمستان خبر داده‌اند.

ما کمی دیرتر کار را آغاز خواهیم کرد، زیرا در پایان فصل [ششم] دیدیم که زمستان اینجاست، و این یعنی هوای آفتابی دیگر برای دستیابی به اهداف ما مناسب نیست.
دیوید بنیاف و دی. بی. وایس

۱۳ قسمت تا پایان بازی تاج و تخت

پایان سریال بازی تاج و تخت در فصل هشتم، خبری است که تفاسیری متفاوتی دارد. اینکه بالاخره تلاش‌های پادشاهان و جنگجویان وستروس نتیجه می‌دهد و نهایتاً داستان به نقطه‌ی پایان می‌رسد خبر بدی نیست، چراکه هر داستانی را پایانی است.

بیشتر بخوانید:  جدیدترین خبرها و اولین تریلر رسمی فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت

هرچند پایان این سریال برای هواداران آن چندان خوشایند نخواهد بود.اگر فصل ششم را از هر نظری معادل با فصول قبلی بداینم، حداقل از یک نظر با ۵ فصل قبلی یک تفاوت بزرگ داشت، عبور از داستان اصلی. درحالی که هنوز جلد ششم کتاب نغمه‌ آتش و یخ هنوز به چاپ نرسیده است، فصل ششم سریال به اتمام رسیده و فصل هفتم بازی تاج و تخت نیز در راه است.عبور از داستان اصلی راه را برای تغییرات جدید نیز باز گذاشته و خود عاملی برای افزایش فاصله‌ی کتاب و سریال است.

از همین رو فیلم نامه‌ی فصل هفتم بر عهده‌ی سازندگان سریال است و همین عاملی برای تغییر رویه فصول بعدی شده است. به گفته‌ی عوامل شبکه‌ی HBO فصل هفتم و هشتم رویه‌ای متفاوت را پیش خواهند گرفت و HBO به جای نمایش دو فصل ده قسمتی، مجموعاً بیست قسمت، باید متظر ۱۳ قسمت باشیم که شامل دو فصل ۷ و ۶ قسمتی است. فصل هفتم بازی تاج و تخت هفت قسمت و فصل هشتم تنها شش قسمت خواهد داشت و داستان با همین ۱۳ قسمت به اتمام می‌رسد.

برای اینکه بتوانیم تا حدودی از مرگ‌های ناگهانی سریال در فصول بعدی آگاه شویم، نگاهی به قراردادهای بازیگران مفید است. تا امروز همه‌ی بازیگران اصلی شامل امیلیا کلارک (دنریس)، کیت هارینگتون (جان اسنو)، نیکولای کاستر-والدو (جیمی لنیستر)، پیتر دینکلیج (تیریون لنیستر) و لنا هیدی (سرسی) قرارداد بازی در فصل هفتم را امضا کرده‌اند. البته این موضوع چندان تعجب‌اور هم نیست، چون همه‌ی آن‌ها در پایان فصل ششم زنده بوده‌اند. قرارداد همه‌ی این بازیگران قابلیت تمدید برای فصل هشتم را نیز دارد اما همین قابلیت یعنی درهای خروج برای همه‌ی آن‌ها باز است و در فصل هفتم، احتمال مرگ هر یک از آن‌ها هست.

بانوی سنگدل Lady Stoneheart

بدون یا نبودن بانوی سنگدل

در این که تفاوت‌های زیادی میان داستان اصلی جورج آر. آر. مارتین و سریال بازی تاج و تخت شبکه‌ی HBO وجود دارد، شکی نیست اما عدم حضور یک شخصیت مهم داستان‌های مارتین در سریال تعجب برانگیز است؛ بانوی سنگدل. در کتاب کتلین استارک (همسر ند استارک) توسط بریک دانداریون دوباره زنده می‌شود و به کمک انجمن برادری بدون پرچم، به انتقام‌گیری از وستروس نشینان می‌پردازد. با صورتی که هنوز رنگ مرگ دارد و بدنی زخمی، او هرکسی را که حتی رابطه‌ای بسیار دور با خاندان‌های لنیستر، بولتون و فری دارد را می‌کشد. حضور و یا ادامه‌ی عدم حضور بانوی سنگدل در سریال از نکات مورد بحث درباره‌ی فصل بعدی است.

بیشتر بخوانید:  25 تیر 96؛ تاریخ رسمی پخش اولین قسمت فصل هفت بازی تاج و تخت

به گفته‌ی مارک مالوید، یکی از کارگردان‌های فصل هفتم بازی تاج و تخت ، با وجود نقش کلیدی بانوی سنگدل در کتاب، در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای آمدن او در فصل هفتم وجود ندارد.

من می‌توانم صادقانه و با دستی روی قلبم بگویم، تا بحال حتی یک بار هم درباره‌ی بانوی سنگدل بحثی نشده است.
مارک مالوید

ظاهراً بخشی از بار نقش بانوی سنگدل در سریال، بر عهده‌ی آریا استارک است و اوست که باید انتقام خاندانش را بگیرد.

با اینکه تنها راهکار برای آگاهی از وضعیت سریال، انتظار برای پخش آن در تابستان سال آینده است، اما پیگیری اخبار و جزییات منتشر شده از فصل هفتم، در ماه‌های باقی مانده دستِ کم کمی حس کنجکاوی ما را کاهش خواهد داد. مطمئناً در ماه‌های آتی بازهم درباره‌ی حواشی و اتفاقات فصل بعد سریال بازی تاج و تخت مطالبی را در ای پی بلاگ خواهم نوشت.

اگر شما هم خبر و شایعه‌ای مربوط به این سریال خوانده و یا شنیده‌اید از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Cheatsheet

دیدگاهتان را بنویسید