پایانی بر بازی تاج و تخت؛ کتاب نغمه یخ و آتش پس از ۹ سال بسته شد

You are currently viewing پایانی بر بازی تاج و تخت؛ کتاب نغمه یخ و آتش پس از ۹ سال بسته شد

با پخش آخرین قسمت از سریال محبوب و پرطرفدار بازی تاج تخت یا همان گات، پرونده‌ي این سریال جنجالی و همینطور کتاب نغمه یخ و آتش هم بسته شد. حالا شاید زمان نقد و بررسی کل داستان سریال، فصل آخر و یا قسمت آخر فرا رسیده باشد. نقدی که البته در تخصص کسی مثل من نیست و قطعاً هم قصد ورود به آن را ندارم و نخواهم داشت.

پایان سریالی که حدود ۹ سال بخشی از زندگی بسیاری از افراد در سراسر جهان شده بود، آنقدر خبرساز است که بخش عمده‌ای از اخبار امروز رسانه‌‌های جهان را به خود اختصاص دهد و تعداد بیشماری توییت، نظر، تحلیل و نقد را به خود اختصاص دهد.

۹ سال از نمایش اولین قسمت سریال بازی تاج و تخت در ۱۷ آپریل ۲۰۱۱ می‌گذرد و حالا سریال اقتباس شده از کتاب مشهور جورج آر. آر. مارتین، نغمه یخ و آتش به آخرین ایستگاهش رسیده است. سرنوشت هفت پادشاهی تعیین شده است، نبرد بزرگ با پادشاه شب به پایان رسیده است و روایت داستان خانواده‌ی استارک به اتمام رسیده است.

شاید عنوان سی‌ان‌ان برای پوشش آخرین قسمت این سریال بیان کننده‌ی داستان همه‌ی ۸ فصل باشد: از خاکستر به خاکستر. رقابت جنون آمیز برای دستیابی به تاج و تخت آهنین هفت اقلیم به اتمام رسیده و حالا دیگر اثری از تخت آهنین وجود ندارد. پادشاه انتخاب شده است و همه چیز پس از سال‌ها جنگ و خونریزی به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید:  ۱۵ سریال پرخرج تاریخ / بخش پایانی / از بازی تاج و تخت تا سریال تاج

سریال‌هایی دیگر از نغمه یخ و آتش در راه هستند

البته هواداران سریال نباید نگران پایان سریان محبوبشان باشند، چراکه شبکه‌ی اچ‌بی‌او سازنده‌ی این سریال، ساخت چندین دنباله برای بازی تاج و تخت را تأیید کرده است و به زودی شاهد داستان‌های جدیدی از وستروس خواهیم بود. داستان‌هایی که هیجان، سیاست، نبرد و صلح را دوباره به نمایش خواهد گذاشت.

پایان سریال با همه‌ی حرف و حدیث‌هایی که درباره‌ی روند آن وجود داشت، آغازی برای داستان‌هایی جدید خواهد بود. داستان‌هایی که مارتین هم آن‌ها را تأیید کرده و حتی خبرهایی از آغاز ساخت نخسین سریال دنباله‌ای بازی تاج و تخت نیز مخابره شده است.

بیشتر بخوانید:  سریال جوخه برادران ، شاهکاری که حتما باید دید

به شخصه امیدوارم پایان بازی تاج و تخت و آغاز سریال‌های مرتبط با آن، مسیری مشابه با سریال بریکینگ بد و بهتره با ساول تماس بگیری را طی کند. سریال‌هایی که حالا قابل رقابت با هم هستند و از نظر بسیاری از منتقدان سطحی نسبتاً برابر دارند.

دیدگاهتان را بنویسید