جام جهانی برزیل ۲۰۱۴ همراه با پیشرفته ترین فناوری فوتبالی، خط دروازه

You are currently viewing جام جهانی برزیل ۲۰۱۴ همراه با پیشرفته ترین فناوری فوتبالی، خط دروازه

داور انسان است و حق اشتباه دارد . جمله ای که همه ما شنیده ایم ! اما اینبار و در جام جهانی ۲۰۱۴ بزریل دسته کم این جمله را در مورد تشخیص گل بودن یا نبودن توپ های میلی متری روی خط دروازه نخواهیم شنید .

پس از استفاده یوفا از دو داور خط نگهدار در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا برای کنترل خط دروازه ، حالا فیفا در جام جهانی ۲۰۱۴ از تکنولوژی خط دروازه استفاده می کند . تکنولوژی goalline متشکل از ۱۴ دوربین با سرعت بالاست که برای هر دروازه ۷ دوربین می شود . این دوربین ها در هر ثانیه ۵۰۰ عکس می گیرند که توسط رایانه ها پردازش شده و تصویر بررسی می شود . از طرفی یک ساعت مچی متصل به این سیستم را دارو حمل می کند که در لحظه ای که توپ از خط بگذرد شروع به لرزیدن کرده و روی صفحه آن کلمه ” Goal ” نقش می بندد .فیفا در سال ۲۰۱۲ به کمپانی آلمانی سازنده این فناوری جوایزی اهدا کرد .
یکی از طراحان این سیستم گفته است که این سیستم با پردازش رایانه ای فوق العاده قوی خود توانایی دارد آهنگ همه حرکات تمامی عوامل خارجی در زمین مانند بازیکنان ، داور و هر شیئ دیگری را بررسی کند و آن ها را از نتیجه خود خارج کند .
به گفته مدیرعامل شرکت سازنده ، این فناوری ۱۰۰ درصد دقیق است و سیستم کاملا کار می کند .
علاوه بر استفاده آزمایشی فیفا از این فناوری در جام کنفدراسیون های سال گذشته در برزیل ، در ماه آوریل گذشته نیز شرکت سازنده این محصول دوباره این فناوری را در استادیوم مارکانا ریودژانیرو امتحان کرد که در هر دوی این ازمون ها سیستم کاملا درست عمل کرد .
Johannes Holzmueller سخنگوی فیفا نیز گفته که ما می تواینم کاملا به این فناوری اعتماد کنیم و هیچ شکی در نتایج آن نیست و می توانیم مطمئن باشیم که دیگر شاهد حرف و حدیث های ناشی اشتباهات داوری در اعلام گل نباشیم .
هر چند هنوز هم کسانی هستند که این شیوه را زیر سوال می برند اما با توجه به استفاده از این فناوری جدید و نیز سیتم های فیلم برداری جدید و پیشرفته به جرئت می توان  جام جهانی برزیل را پیشرفته ترین جام جهانی تاریخ فوتبال جهان نامید .

goalline technology

دیدگاهتان را بنویسید