مقایسه آماری پوشش و سرعت اینترنت همراه (۳G و ۴G) در کشورهای جهان

You are currently viewing مقایسه آماری پوشش و سرعت اینترنت همراه (۳G و ۴G) در کشورهای جهان

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده، کره جنوبی با ثبت میانگین سرعت ۴۱٫۳Mbps سریع‌ترین و افغانستان با میانگین سرعت ۲٫۲Mbps کندترین اینترنت همراه (۳G  و ۴G) جهان را دارا هستند.

شرکت OpenSignal، که متخصص در نقشه برداری پوشش بی سیم است، گزارش جالبی را منتشر کرده است که رده بندی کشورهای جهان از نظر سرعت اینترنت همراه شامل شبکه‌ی ۳G و نسل‌های بالاتر از آن را بیان می‌کند.

OpenSignal سرعت اینترنت همراه ۹۵ کشور را بررسی کرده، که ۹۳ کشور از آن‌ها دارای شبکه‌ی ۳G و بالاتر بوده‌اند و میزان دسترسی به شبکه‌ها نیز در سطح کشورها حدود ۷۵ درصد بوده است.

رده بندی پوشش شبکه اینترنت همراه جهان

هرچند در بسیاری از کشورهای جهان ، شبکه‌های اینترنت همراه دارای سرعت بالا و دسترسی مناسب هستند اما اکثر کاربران ترجیح می‌دهند به جای استفاده از اینترنت همراه، از اینترنت بی سیم WiFi استفاده کنند. چراکه علاوه بر هزینه‌ی کمتر، پایداری بهتری نیز دارد. در کشور هلند، ۷۰ درصد از زمان اتصال کاربران به اینترنت، از طریق WiFI صورت می‌گیرد که این بالاترین میزان در جهان است. از طرفی هلند زیرساخت‌های بسیار خوبی در زمینه ۴G نیز دارد. پس از هلند، چین و نیوزلند دارای بیشترین زمان اتصال به وای فای هستند.

رده بندی سرعت اینترنت همراه جهان

کره جنوبی با میانگین سرعت ۴۱٫۳Mbps صدرنشین جدول سریع‌ترین اینترنت همراه جهان است و کشورهای سنگاپور، مجارستان، استرالیا، دانمارک، نروژ و هلند در رده‌های بعدی قرار دارند. همچنین کره جنوبی با پوشش دسترسی ۹۸٫۵۴ درصدی نیز بیشترین پوشش شبکه‌ی اینترنت همراه جهان را دارد و کشورهای ژاپن، رژیم اسراییل، استرالیا و سنگاپور در رده‌های بعدی هستند.

رده بندی زمان اتصال به شبکه وای فای

آمار و ارقام اینترنت همراه در ایران

بر اساس آمار OpenSignal میزان پوشش شبکه‌ های اینترنت بی سیم ۳G و نسل‌های بعدی آن در سطح کشور ایران ۶۱٫۴ درصد است که نسبت به سایر کشورهای بررسی شده بسیار پایین است و تنها ۷ کشور در میان این ۹۳ کشور، پوشش شبکه‌ی کمتر از ایران دارند. این کشورها به ترتیب توگو، نپال، ترنیداد و توباگو، عراق، هند، اوکراین و گویان هستند.

از لحاظ میانگین سرعت نیز، ایران با ۵٫۱۳Mbps در رده‌هایی پایینی جدول قرار می‌گیرد، هرچند بیش از بیست کشور در جهان سرعتی کمتر از ایران دارند. میزان استفاده کاربران ایرانی از اینترنت WiFi نیز ۳۶٫۸۸ درصد است که به نسبت میانگین جهانی رقم کمی است.

منبع: OpenSignal

دیدگاهتان را بنویسید