عبور تعداد کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام از مرز ۶۰۰ میلیون نفر

You are currently viewing عبور تعداد کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام از مرز ۶۰۰ میلیون نفر

شبکه‌‌ی اجتماعی اینستاگرام رسماً اعلام کرد با پیوستن بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جدید به این شبکه در ۶ ماه گذشته، تعداد کل کاربران اینستاگرام از مرز ۶۰۰ میلیون نفر گذشته است.

فیسبوک که مالکیت اینستاگرام را برعهده دارد، سیاست‌های افزایش کاربرانش را بیش از پیش گسترش داده و پس از عبور کاربران نرم افزارهای پیام رسان فیسبوک مسنجر و واتس‌اپ ازیک میلیارد کاربر، در حال افزایش کاربران اینستاگرام است.

رشد سریع کاربران اینستا در حالی است که چندی پیش، این شبکه اجتماعی با حذف و مسدود کردن بسیاری از حساب‌های کاربری غیرفعال، تبلیغاتی و غیرواقعی، سعی در کنترل، بهبود و واقعی سازی شرایط کاربرانش را داشت.

افزوده شدن امکانات جدیدی نظیر قابلیت بوکمارک و ذخیره کردن مطالب سایر کاربران برای مشاهده مجدد در اینستاگرام و نیز به روز رسانی های متعدد فرایند اشتراک ویدیو، در کنار توسعه نرم افزارهای جانبی نظیر بومرنگ (Boomerang) نیز در این رشد کاربران بی تأثیر نبوده است.

بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر هر روز در اینستاگرام

هرچند دقیقاً معلوم نیست که چه تعداد از این ۶۰۰ میلیون کاربر فعال هستند، اما بنا بر اعلام این شبکه، ۳۰۰ میلیون نفر از این کاربران حداقل روزی یکبار حساب کاربریشان را چک می‌کنند.

این رشد ۱۰۰ میلیونی در ۶ ماه گذشته، از جنبه‌ی دیگری هم حائز اهمیت است، چراکه افزایش کاربران اینستاگرام از ۴۰۰ میلیون نفر به ۵۰۰ میلیون نفر ۹ ماه به طول انجامید و حالا در ۶ ماه، ۱۰۰ میلیون کاربر جدید به این شبکه ی اجتماعی افزوده شده است. همین موضوع افزایش شتاب رشد کاربران این شبکه ی اجتماعی در یک سال گذشته را بیان میکند.

از سویی دیگر، این شبکه ی اجتماعی به عنوان مهم ترین رقیب شبکه‌ی اجتماعی اسنپ چت، توانسته با رشد سریع و عرضه‌ی امکانات به روز، گوی سبقت را از این شبکه ی اجتماعی محبوب نیز برباید و به عنوان رقیبی جدی برای اسنپ چت روند پیشرفتش را ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید