آموختن ؛ برگردان بخشی کوتاه از کتاب شمشیر در سنگ اثر تی. اچ. وایت

You are currently viewing آموختن ؛ برگردان بخشی کوتاه از کتاب شمشیر در سنگ اثر تی. اچ. وایت

مرلین پاسخ داد: بهترین کاری که برای غم و اندوه می‌توان انجام داد، آموختن است. آموختن تنها چیزی است که نابود نخواهد شد. تو ممکن است پیر شوی و بدنت لرزان شود، ممکن است نیمه شب از خواب بیدار شوی و صدای اختلال رگ‌هایت را بشنوی، ممکن است تنها عشقت را از دست بدهی، ممکن است دنیا را ببینی که توسط اهریمن دیوانه نابود شده است،‌ یا افتخاراتت در گنداب ذهن‌های کوچک پایمال شده است. تنها یک چیز پس از آن خواهد ماند، آموختن. بیاموز چرا جهان جهان شده است و چه چیز آن را ساخته است. این تنها چیزی است که ذهن هرگز نمی‌تواند خارجش کند،‌ بیگانه‌اش کند، با آن شکنجه شود، بترسد یا بی‌اعتماد شود،‌ و هرگز افسوس آن را نخواهد خورد. آموختن تنها چیزی است که داری. بنگر که چه چیزهای زیادی برای آموختن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  چشم‌های جادویی ؛ برگردان بخشی کوتاه از رمان النور و پارک اثر رینبو راول

متن آموختن برگردان آزاد همراه با تصرف از بخش کوتاهی از کتاب شمشیر در سنگ، اثری از ترنس هنبری “تیم” وایت مشهور به تی. اچ. وایت نویسنده‌ی مشهور انگلیسی است. عمده‌ی شهرت تی. اچ. وایت به دلیل نگارش مجموعه رمان‌های فانتزی شاه آرتور است. این مجموعه کتاب شامل ۴ بخش است که تحت عنوان کلی اونس و پادشاه آینده از سال ۱۹۳۸ تا ۱۹۵۸ به چاپ رسیده‌اند. شمشیر در سنگ اولین کتاب از این مجموعه است که در سال ۱۹۳۸ به چاپ رسید و البته مشهورترین آن‌ها هم هست. بخش دوم با نام ملکه‌ی هوا و تاریکی در سال ۱۹۳۹، بخش سوم با نام شوالیه‌ی بیمار شده در سال ۱۹۴۰ و بخش پایانی آن با نام شمعی در باد در سال ۱۹۵۸ منتشر شده است. این مجموعه کتاب، تا به حال منبع اقتباس فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاترهای بسیاری بوده‌اند.

The best thing for being sad,” replied Merlin “is to learn something. That’s the only thing that never fails. You may grow old and trembling in your anatomies, you may lie awake at night listening to the disorder of your veins, you may miss your only love, you may see the world about you devastated by evil lunatics, or know your honour trampled in the sewers of baser minds. There is only one thing for it then — to learn. Learn why the world wags and what wags it. That is the only thing which the mind can never exhaust, never alienate, never be tortured by, never fear or distrust, and never dream of regretting. Learning is the only thing for you. Look what a lot of things there are to learn.”

دیدگاهتان را بنویسید