آیفون X رونمایی شد؛ فناورانه، قدرتمند و بی حاشیه مثل اپل

You are currently viewing آیفون X رونمایی شد؛ فناورانه، قدرتمند و بی حاشیه مثل اپل

سرانجام آیفونی که بسیاری از ما در انتظارش بودیم رونمایی شد. اپل رسماً آیفون جدیدش، که به مناسبت دهمین سال ورود آیفون به بازار ساخته شده را معرفی کرد. آیفون X نام این عضو جدید خانواده آیفون شرکت اپل است و همه چیز درباره آن عالی است.

ظاهر آیفون X متفاوت از همه‌ی آیفون‌های پیشین است و به قول تیم کوک، پس از گذشت ده سال از تولید اولین آیفون، زمان معرفی آیفونی خلاقانه‌تر رسیده است. حذف حاشیه از نمایشگر آیفون X اولین تفاوت عمده‌ای است به چشم می‌آید. در کنار این موضوع، حذف دکمه هوم هم مورد دیگری است که در ظاهر آیفون تازه وارد خود نمایی می‌کند. نمایشگر این گوشی ۵٫۸ اینچی است و با اندازه تصویر ۱۱۲۵×۲۴۳۶، چگالی پیکسل ۴۵۸ پیکسل بر اینچی را به ارمغان می‌آورد. این ویژگی‌ها در کنار فناوری نمایش True-tone تصاویر را بسیار با کیفیت‌تر و واقعی‌تر از هر نمایشگر دیگری نمایش می‌دهند.

فناورانه‌ترین تغییر اپل در آیفون X اما حذف حسگر اثر انگشت و جایگزینی آن با سیستم تشخیص چهره است. جایی که اپل با Face ID تغییری شگرف در آیفون ایجاد کرده و این سیستم تشخیص چهره در واقع برگ برنده‌ی اصلی آیفون X است. این سیستم قادر است در کمترین زمان ممکن قفل گوشی را باز کند و البته در سیستم پرداخت اپل و نیز برخی اپلیکیشن‌های دیگر نیز کاربرد دارد.

اپل آیفون X

مشخصات فنی آیفون X

اگر بخواهیم نگاهی به سخت افزارهای به کار رفته در آیفون X بیندازیم، در ابتدا همه چیز مشابه با همان‌های است که در مورد آیفون ۸ پلاس دیدیم. چیپست A11 اپل، پردازشگر مرکزی ۶ هسته،‌ حافظه رم ۶ گیگابایتی،‌ حافظه داخلی ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایتی همراه با سیستم عامل آی‌اواس ۱۱ مشخصات اصلی این گوشی هستند.

دوربین‌های آیفون X نیز مشابه آیفون ۸ پلاس است اما در ویژگی‌های جزئی تفاوت‌هایی وجود دارد. مثلاً دوربین جلوی آیفون X دارای نورافکنی است که تصویر برداری در شب را آسان‌تر می‌کند و همچنین با استفاده از سنسور مادون قرمز، تشخیص چهره‌ای دقیق‌تر در تاریکی دارد. استفاده از یک تراشه هوش مصنوعی برای تشخیص چهره هوشمند نیز از دیگر فناوری‌های خاص این آیفون جدید است.

مشخصات دوربین آیفون X

[full_width padding=”10px 10px 10px 10px”]

Primary: Dual 12 MP, f/1.8 & f/2.4, phase detection autofocus, OIS, 2x optical zoom, quad-LED (dual tone) flash

Features: Geo-tagging, simultaneous 4K video and 8MP image recording, touch focus, face/smile detection, HDR (photo/panorama)

Video: 2160p@24/30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps

Secondary: 7 MP, f/2.2, 1080p@30fps, 720p@240fps, face detection, HDR, panorama

[/full_width]

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس؛ نسل جدید آمدند!

اپل آيفون X

شارژر بی‌سیم، شارژ سریع، ساخت ایموجی‌های خلاقانه و متحرک به کمک دوربین‌ها، بلوتوث ۵، وای فای، بلندگوی استریو و پشتیبانی از فناوری ارتباطی LTE Advanced همراه با بدنه‌ي شیشه‌ای مقاوم در برابر آب و گرد و غبار (استاندارد IP67) دیگر ویژگی‌های این گوشی را تشکیل می‌دهند.

آیفون X در دو رنگ نقره‌ای و سیاه، و با قیمت‌های ۹۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی و ۱۱۵۰ دلاری برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی از ۳ نوامبر وارد بازار می‌شوند. پیش فروش این گوشی از ۲۷ اکتبر آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید