Torrentz بزرگترین جستجوگر فایل های تورنت تعطیل شد

You are currently viewing Torrentz بزرگترین جستجوگر فایل های تورنت تعطیل شد

وبسایت Torrentz ، بزرگترین موتور جستجوی تورنت جهان به آدرس Torrentz.eu بدون اعلام قبلی و ارائه هر گونه توضیح به طور کامل تعطیل شد. برای آگاهی از این موضوع کافی است وارد سایت آن شوید!

در حال حاضر در صفحه ی اول وبسایت این عبارت نمایش داده می شود: «Torrentz یک موتور جستجوی چندگانه ی رایگان، سریع و قدرتمند، با نتایج حاصل از ترکیب ده ها موتور جستجوی دیگر، بود

تلاش برای جستجو در سایت و یا کلیک روی لینک های موجود نیز بی فایده است و تنها حاصلش جایگزینی عبارت «Torrentz همواره عاشق شما خواهد بود، خدانگهدار» به جای عبارت قبلی است.

به جز دامنه ی .EU این وبسایت، تمامی دامنه های دیگر آن شامل .ME، .CH، و .IN نیز از دسترس خارج شده اند، همچنین نسخه ی HTTPS وبسایت نیز همین پیام ها را نمایش می دهد.

اسکرین شات وبسایت Torrentz

Torrentz محبوب ترین موتور جستجوی تورنت

این وبسایت، در سال ۲۰۱۳ توسط فردی با نام مستعار Flippy تأسیس شد. هدف این وبسایت، جمع آوری داده های تورنت از وبسایت های مختلف، ارائه لینک های دانلود مختلف، بهبود سرعت دانلود و حذف لینک های غیر فعال بوده است. هدفی که طرفداران بسیاری داشت و این وبسایت را به محبوب ترین جستجوگر تورنت جهان تبدیل کرده بود. Torrentz.eu پیش از تعطیلی، رتبه ی ۱۸۶ را در فهرست پربازدیدترین سایت های جهان وبسایت Alexa در اختیار داشت.

هرچند هنوز دلیل خاصی برای تعطیلی این وبسایت منتشر نشده، اما فشارهای شدید دولت امریکا بر وبسایت های تورنت (به دلیل نقض قانون Copy Right)، مثل دستگیری مدیر یکی از وبسایت های مشهور تورنت در لهستان، بر این اتفاق ناگهانی بی تأثیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید