برگردان/ پاییز سرد؛ نوشتاری از ارنست همینگوی نویسنده شهیر معاصر

You are currently viewing برگردان/ پاییز سرد؛ نوشتاری از ارنست همینگوی نویسنده شهیر معاصر

ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) یکی از نویسندگان برجسته و مشهور امریکایی و برنده ی جایزه‌ی نوبل ادبیات است. همینگوی در سال ۱۸۹۹ میلادی در ایالت اوهایو متولد شد و در سن ۶۱ سالگی، سال ۱۹۶۱ میلادی، از دنیا رفت. ارنست همینگوی از بنیان گذران یکی از سبک‌های مشهور ادبی به نام وقایع نگاری ادبی است.

ارنست همینگوی - Ernest Hemingwayنوبل برای پیرمرد و دریای ارنست همینگوی

از ارنست همینگوی آثار بسیاری بر جای مانده است که برخی از آن‌ها در زمان حیاتش و برخی نیز پس از مرگش منتشر شده‌اند. پیرمرد و دریا، مشهورترین اثر اوست، رمانی جذاب که جایزه‌ی نوبل را برای همینگوی به ارمغان آورد. این رمان آخرین رمان منتشر شده پیش از مرگ اوست. پس از مرگ همینگوی، انتشار آثار او ادامه یافت، اولین کتاب منتشر شده پس از مرگ او ضیافت سیار (A Moveable Feast) نام دارد. این کتاب در سال ۱۹۵۷ میلادی نوشته شد و در سال ۱۹۶۴ منتشر شد. داستان این کتاب، روایتی از شرایط یک جوان نویسنده‌ی فقیر (خودش)، در دهه ۲۰ میلادی در شهر پاریس است. متن زیر ترجمه‌ای آزاد همراه با تصرف بخشی کوتاه از این کتاب است.

انتظار داری که در پاییز غمگین باشی. بخشی از تو هر سال، زمانی که برگ درختان می‌ریزند و شاخه‌های لختشان در برابر باد، سرما و نور زمستانی می‌مانند، می‌میرد. اما تو می‌دانی که همیشه بهار وجود دارد، همانطور که می‌دانی رودخانه پس از یخ زدن، دوباره جریان می‌یابد.

آنگاه که باران سرد ادامه یافت و بهار کشته شد، به مانند مرگ بی دلیل جوانی بود…

You expected to be sad in the fall. Part of you died each year when the leaves fell from the trees and their branches were bare against the wind and the cold, wintery light. But you knew there would always be the spring, as you knew the river would flow again after it was frozen.

When the cold rains kept on and killed the spring, it was as though a young person died for no reason…

 

دیدگاهتان را بنویسید