دستگاه ایجاد چال گونه ؛ اختراعی عجیب در سال ۱۹۳۶ میلادی!

You are currently viewing دستگاه ایجاد چال گونه ؛ اختراعی عجیب در سال ۱۹۳۶ میلادی!

در سال ۱۹۳۶ میلادی، خانمی به نام ایزابلا گیلبرت دستگاهی برای ایجاد چال گونه اختراع کرد. در سال‌هایی که هنوز جراحی زیبایی و ابزارهای جدید تغییر ظاهر هنوز ظهور نکرده بودند، خانم گیلبرت اختراعی عجیب را روانه‌ی بازار کرده بود که برای ایجاد چال گونه استفاده می‌شد.

مکانیزم کار این دستگاه بسیار ساده بود و حتی از بریده جراید و تصاویر کم تعداد باقی مانده از آن نیز قابل استنباط است. این دستگاه شامل سیمی بوده است که گونه‌ها را فراگرفته و نقاطی خاص در دو طرف صورت را فشار می‌داده است. اعمال فشار بر گونه، عامل ایجاد چال بر روی گونه‌ها است. بر اساس آنچه در تبلیغات این دستگاه گفته می‌شد، با استفاده مداوم از این وسیله گونه‌های شما حالت گرفته و چال ایجاد می‌شد.

دستگاه ایجاد چال گونه
روزنامه اطلاعات بتل کریک، ۱۹ ژوئن ۱۹۳۷

دستگاه ایجاد چال گونه مضر برای سلامتی

به نقل از وبسایت تاریخ با زیم، انجمن پزشکان ایالات متحده در آن زمان اعلام کرده بود که دستگاه ایجاد چال گونه نه تنها چال ایجاد نمی‌کند بلکه قادر به افزایش اندازه چال گونه‌ی کسانی که به طور طبیعی این ویژگی را دارند هم نیست. همچنین آنها گفته بودند که استفاده‌ی مداوم از این دستگاه می‌تواند منجر به ابتلای به سرطان نیز بشود.

بیشتر بخوانید:  داستان نخستین زنی که پاپ شد؛ پاپ ژوان از افسانه تا واقعیت

با نگاهی به تصاویر موجود از این اختراع عجیب می‌توان به سادگی متوجه شد که استفاده از آن دردناک بوده و تحمل آن کار آسانی نبوده است.

دستگاه ایجاد چال گونه
روزنامه مدفورد میل تریبون، ۲۲ نوامبر ۱۹۳۶

داستان این اختراع عجیب بسیار جالب توجه است، زیرا نمایی از میل همیشگی انسان به زیباتر شدن را به نمایش می‌گذارد. میلی که در سال‌های اخیر و با پیشرفت فناوری‌ها و علوم هم‌راستا با پزشکی، توانایی انسان برای تغییر چهره را افزایش داده است و حالا جراحی‌های زیبایی به بخشی از زندگی انسان‌ها در اقصی نقاط جهان تبدیل شده است. جراحی‌هایی که مانند همین اختراع خطرات خاص خود را دارند و می‌توانند زندگی فرد را به خطر بیندازند.

دستگاه چال گونه ساز
روزنامه دیترویتفری پرس، ۹ آگوست ۱۹۳۶

دیدگاهتان را بنویسید