خانه دوران کودکی آدولف هیتلر به مرکز پلیس تبدیل خواهد شد

You are currently viewing خانه دوران کودکی آدولف هیتلر به مرکز پلیس تبدیل خواهد شد

خانه دوران کودکی آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی در شهر برانائو ام این، کشور اتریش به زودی به مرکز پلیس تبدیل خواهد شد. این خانه که از زمان پایان جنگ جهانی دوم در اجاره‌ی دولت اتریش است، تا به حال کاربری‌های مختلفی داشته است. کاربری‌هایی که هدف اصلی از آن دور نگه داشتن هواداران راست افراطی و حزب نازی از آن و جلوگیری از استفاده این خانه به عنوان نمادی برای این گروه‌ها بوده است.

با اینکه هیتلر تنها چند هفته‌ی ابتدایی عمر خود را در این خانه گذرانده است اما همیشه نگرانی‌هایی درباره استفاده هواداران نازی از این خانه به عنوان نمادی برای زنده کردن ایدئولوژی خود وجود داشته است.

به گزارش نیویورک تایمز، مقامات رسمی اتریشی به تازگی تصمیم گرفته‌اند که این خانه را به مرکز پلیس تبدیل کنند. خانه دوران کودکی آدولف هیتلر چند سال پس از پایان جنگ جهانی به مرکزی برای نگهداری بیماران معلول تبدیل شد. این مرکز تا سال ۲۰۱۱ فعال بود اما در این سال به دلیل امتناع صاحب خانه از افزودن امکانات رفاهی بیشتر برای عبور صندلی‌های چرخدار و همجنین رد شدن پیشنهاد خرید دولت توسط مالک، تعطیل شد. در طول سالیانی که از پایان جنگ جهانی می‌گذرد، از این خانه به عنوان موزه، مدرسه و کتابخانه استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:  شناسایی جسد ملکه اِمای نورماندی پس از گذشت هزار سال

خانه دوران کودکی آدولف هیتلر

خانه دوران کودکی آدولف هیتلر و نازی‌ها

در سال ۲۰۱۴ تلاش دولت اتریش برای تبدیل این محل به مرکزی برای پناهندگان هم با شکست مواجه شد اما در سال ۲۰۱۷ دولت موفق شد این خانه را از مالکش خریداری کند. با اینکه برخی معتقد هستند استفاده از این خانه برای مرکز پلیس چندان جالب به نظر نمی‌رسد اما مقامات اتریشی تظر متفاوتی دارند.

به کارگیری این خانه به عنوان مرکز پلیس پیامی شفاف و واضح را ارسال می‌کند که استفاده از این خانه به عنوان یادمانی جهت گرد آمدن نازی‌ها برای همیشه به پایان رسیده است.
ولفگانگ پچورن، وزیر کشور اتریش

برای تبدیل شدن خانه دوران کودکی آدولف هیتلر به مرکز پلیس، نیاز به بازسازی و تغییراتی در این سازه وجود داشته است که مراحل ابتدایی آن از همین حالا هم آغاز شده و تا سال ۲۰۲۰ میلادی به پایان خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید