Facebook Messenger از مرز یک میلیارد کاربر گذشت

You are currently viewing Facebook Messenger از مرز یک میلیارد کاربر گذشت

پس از گذشت حدود ۵ سال از انتشار نرم افزار Facebook Messenger ، تعداد کاربران این نرم افزار که در طول یک ماه، دستِ کم یکبار، از آن استفاده کرده اند، از مرز یک میلیارد نفر گذشت. در ماه آپریل بود که فیسبوک از ۹۰۰ میلیونی شدن پیام رسانش خبر داده بود و حالا پس از حدود سه ماه، ۱۰۰ میلیون نفیر دیگر نیز به کاربران Facebook Messenger افزوده شده است.

بدون شک این روزها نرم افزارهای پیام رسانی جزئی چدانشدنی از ارتباطات اجتماعی هستند. نرم افزارهایی جایگزین پیام های کوتاه و نرم افزارهای قدیمی تر و البته خاطره انگیز نظیر یاهو مسنجر شده اند. Facebook Messenger با عبور از مرز ۱ میلیارد کاربر، دومین نرم افزار پیام رسانی است که به این رکورد دست پیدا می کند. پیش از این نیز، نرم افزار پیام رسان واتس اپ (WhatsApp) در ماه فوریه سال ۲۰۱۶، از مرز یک میلیارد کاربر فعال گذشته بود.

شاید در اینجا، اشاره به دو نکته درباره این نرم افزارها نیز بد نباشید، اول اینکه نرم افزار واتس اپ پس از هفت سال انتشارش به یک میلیارد کاربر دست یافت در حالی پیام رسان فیسبوک تنها به ۵ سال زمان نیاز داشت؛ دوم اینکه مالکیت هر دوی این پیام رسان ها در اختیار شبکه ی اجتماعی فیسبوک است و در واقع رقابت میان آن ها، رقابت میان دو برند از یک شرکت است.

امکانات بیشتر همزمان با رشد کاربران Facebook Messenger

در حال حاضر پیام رسان فیسبوک دومین نرم افزار محبوب سیستم عامل iOS است و در عین حال بیش از ۱ میلیارد بار در فروشگاه گوگل نیز دانلود شده است. امکان ساخت گروه، تماس صوتی مستقیم VoIP و امکان ساخت ربات های پیام رسان، برخی از قابلیت هایی است که در یکی دو سال اخیر به Facebook Messenger افزوده شده است.

به مناسبت گذر کاربران این پیام رسان، از مرز ۱ میلیارد، کاربران قادر به ارسال استیکر های بادکنک هایی بودند که در صفحه چت شناور می شدند، امکانی که پیش تر و همزمان با مسابقات یورو ۲۰۱۶، به صورت بازی فوتبال در این پیام رسان ه نمایش در آمده بود.

دیدگاهتان را بنویسید