کاهش آمار جهانی فروش تبلت در سه ماه دوم ۲۰۱۶

You are currently viewing کاهش آمار جهانی فروش تبلت در سه ماه دوم ۲۰۱۶

آمار جهانی فروش تبلت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۵، بیش از ۱۲ درصد کاهش یافته است.

بنابر گزارش منتشر شده توسط سازمان جهانی داده (IDC)، شرکت های تولیدکننده در سه ماهه دوم سال جاری میلادی موفق به فروش ۳۸٫۷ میلیون دستگاه تبلت شده اند. این میزان فروش بیانگر ۱۲٫۳ درصد کاهش فروش تبلت نسبت به همین فصل، در سال گذشته است.

اندروید صدرنشین بازار فروش تبلت

۶۵ درصد تبلت های فروخته شده در سه ماه گذشته دارای سیستم عامل اندروید، ۲۶ درصد دارای سیستم عامل iOS و بقیه ویندوزی هستند. هرچند تغییرات این آمار نسبت به سال گذشته ناچیز است، اما همین داده ها بیانگر آغاز کاهش فروش اندروید و افزایش سهم ویندوز در بازار هستند. اپل، سامسونگ و لنوو به ترتیب با ۲۵٫۸، ۱۵٫۶ و ۶٫۶ درصد سهم از بازار جهانی فروش تبلت ، پرفروش ترین برندهای جهان در این بازار هستند.

آمار فروش تبلت در سه ماهه دوم 2016

شرکت اپل با فروش ۱۰ میلیون دستگاه تبلت در سه ماهه گذشته، با کاهش ۹٫۲ درصد فروش نسبت به سال قبل مواجه شده است. هرچند سهم این شرکت از بازار ۰٫۹ درصد افزایش یافته است. سامسونگ دومین تولیدکننده بزرگ تبلت جهان، با فروش ۶ میلیون دستگاه در سه ماه گذشته، کاهشی ۲۴٫۵ درصدی را تجربه کرده است.

در طرف مقابل شرکت های لنوو، هواوی و آمازون، در سه ماهه گذشته، به ترتیب موفق به فروش ۲٫۵، ۲٫۲ و ۱٫۶ میلیون دستگاه تبلت شده اند که نشان دهنده افزایش ۳٫۱، ۷۱ و ۱۲۰۸٫۹ درصدی فروش آن ها در بازار جهانی تبلت است.

در بین این سه شرکت، آمازون با افزیش فروش از ۰٫۱ میلیون دستگاه تبلت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵، به ۱٫۶ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال جاری، فروشی فوق العاده را تجربه کرده است.

منبع: IDC

دیدگاهتان را بنویسید