آنتونی اروین، مسن ترین دارنده مدال طلای انفرادی تاریخ المپیک

You are currently viewing آنتونی اروین، مسن ترین دارنده مدال طلای انفرادی تاریخ المپیک

آنتونی اروین (Anthony Ervin) شناگر ۳۵ ساله امریکایی با کسب مدال طلای مسابقات شنای ۵۰ متر آزاد مردان، به مسن ترین دارنده ی مدال طلای انفرادی در مسابقات المپیک تبدیل شد.

اروین که دقیقاً ۳۵ سال و ۷۸ سن روز دارد، با کسب مدال طلا، دستِ کم یکی از رکوردهای مایکل فلپس، شناگر اسطوره‌ای امریکایی و پر افتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک را شکست. تا پیش از این، مایکل فلپس که ۳۱ سال و ۴۲ روز سن دارد، به خاطر کسب مدال طلای ۲۰۰ متر پروانه، مسن‌ترین دارنده ی مدال طلا در المپیک بود، اما حالا اروین رکورد او را شکسته است.

آنتونی اروین، جوانترین و مسن ترین دارنده ی مدال طلای ۵۰ متر آزاد

۱۶ ساله بود که اولین مدال طلای جهانیش را به دست آورد. در سن ۱۹ سالگی، شناگری جوان نماینده امریکا در مسابقات المپیک ۲۰۰۰ سیدنی بود، کسی که با کسب مدال طلای مشترک با گری هال جونیور، به جوان‌ترین دارنده مدال طلای ۵۰ متر آزاد مردان در المپیک تبدیل شد. این آغاز داستان قهرمانی آنتونی اروین است. کسی که سال‌های پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.

این مدال برای من به مفهوم شناخته شدن است،یک قداردانی بسیار زیاد از همه کسانی که در فراز ونشیب ها حمایت کردند. کسانی که من اجازه دادند به آ« ها تکیه کنم و امیدوارم روزی که نیاز داستند، به من تکیه کنند. بسیاری  از آن ها فراتر از آن هستند که نیازمند تکیه به من باشند.
آنتونی اروین پس از کسب اولین طلای جهانی در سن ۱۶ سالگی

پس از غیبت در المپیک های ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن، دوباره در مسابقات ۲۰۱۲ لندن حاضر شد، اما آن درخشش سابق را نداشت و در شنای ۵۰ متر آزاد به مقام پنجم بسنده کرد. ماجراجویی او ادامه پیدا کرد تا امسال همراه با ناتان آدرین، به نمایندگی از کشور امریکا در این رشته به المپیک ۲۰۱۶ ریو اعزام شد.

هیچ تضمینی برای قهرمانی وجود ندارد اما من احساس خوبی نسبت به حضور در فینال دارم. در مرحله ی مقدماتی واقعاً حس خوبی داشتم، در نیمه نهایی تغییراتی را ایجاد کرد و احساس بهتری داشتم و حالا برای فینال برنامه ی خاصی دارم. من کمی از آن چیزی که باید باشم، کند تر بودم.اما این یک مسابقه سخت است. این فینال ۵۰ متر المپیک است.
اروین پیش از شرکت در فینال

خلق شگفتی در این مسابقات با ثبت زمان ۲۱٫۴۰ ثانیه و کسب مدال طلای شنای ۵۰ متر آزاد، ادامه‌ی داستان افتخار آفرینی آنتونی اروین است. اروین با این رکورد، ۰٫۰۴ ثانیه هم رکورد کشور امریکا که در اختیار ناتان آدرین بود را بهبود بخشید. فلورنت مانادو از فرانسه، دارنده مدال طلای المپپیک ۲۰۱۲ لندن، با تنها یک صدم ثانیه اختلاف با اروین، مدال نقره‌ی این مسابقات را به دست آورد و ناتان آدرین هموطن اروین، نیز به مدال برنز دست یافت.

آنتونی اروین و ناتان آدرین

شاید به نظر بسیاری از افراد این آخرین المپیک او باشد، اما اروین نظر دیگری دارد و گفته خود را برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده خواهد کرد. جایی که او ۳۹ ساله خواهد بود.

او پیش‌تر، مدال طلای ۴ در صد متر آزاد المپیک ۲۰۱۶ ریو را نیز با تیم امریکا به دست آورده بود و حالا دومین مدال طلایش در این مسابقات را به دست آورده است.

منبع: Swimswam

دیدگاهتان را بنویسید