عبور تولید انرژی غیر فسیلی انگلستان از مرز پنجاه درصد کل انرژی

You are currently viewing عبور تولید انرژی غیر فسیلی انگلستان از مرز پنجاه درصد کل انرژی

برای اولین بار در تاریخ انگلستان، منابع تولید انرژی غیر فسیلی بیش از نیمی از انرژی این کشور را تأمین می‌کنند. به عبارتی دیگر برای اولین بار در تاریخ، سهم منابع انرژی‌های غیر فسیلی نسبت به انرژی‌های فسیلی در انگلستان بیشتر شد و از مرز پنجاه درصد گذشت.

بنا بر توییت حساب کاربری رسمی شبکه ملی برق انگلستان، که مسئول بررسی و ثبت آمار منابع انرژی پادشاهی متحد انگلستان شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است،‌ سهم انرژی‌های حاصل از باد، خورشید، زیست‌توده (بیومس) و هیدرو انرژی از مرز پنجاه درصد منابع گذشت و از میزان انرژی تولیدی از منابع فسیلی شامل نفت، گاز و زغال سنگ عبور کرد.

رکورد تولید انرژی غیر فسیلی

ساعت ۱ ظهر امروز به وقت انگلیس، منابع تولید انرژی غیر فسیلی این کشور با گذر از مرز ۱۸٫۷ گیگاوات، ۵۰٫۷ درصد انرژی انگلستان را تأمین کرده است و این رکورد شکنی روی داده است. دستیابی انگلستان به این هدف در حالی است که این کشور برنامه‌های متعددی برای افزایش میزان تولید برق تجدید پذیر را در نظر دارد. به عنوان مثال این کشور، سال گذشته احداث بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان را آغاز کرد؛ برنامه‌هایی که آینده این کشور را بیش از پیش به سوی منابع تجدید پذیر می‌برد.

بیشتر بخوانید:  بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان در چین وارد مدار شد

در حالی که اقدام عجیب دونالد ترامپ، رئیس جمهور جنجالی امریکا در خروج این کشور از توافق نامه تغییرات آب و هوایی پاریس، با واکنش‌های منفی سران همه کشورهای دنیا روبرو شد، حالا می‌بینیم که کشور انگلستان هم در ادامه روند تولید انرژی‌های تجدید پذیر گام بر می‌دارد و بر خلاف امریکا قصد کاهش تلاش‌هایش را ندارد.

For the first time ever this lunchtime wind, nuclear and solar were all generating more than both gas and coal combined.
— NG Control Room (@NGControlRoom) June 7, 2017

#Renewables (wind, solar, biomass, hydro) breaking another record at 1pm today providing 18.7 GW (50.7% of demand)
— NG Control Room (@NGControlRoom) June 7, 2017

دیدگاهتان را بنویسید