لایت فون ۲ هوشمندی برای فرار از دنیای گوشی‌های هوشمند

You are currently viewing لایت فون ۲ هوشمندی برای فرار از دنیای گوشی‌های هوشمند

در سال‌هایی که استارتاپ‌های دنیای فناوری اطلاعات یکی پس از دیگری وارد بازار می‌شوند و با ارائه‌ی نوآوری‌های جدید و انقلابی سعی در موفقیت دارند، یک استارتاپ امریکایی ایده‌ای مینیمالیستی برای گوشی هوشمند را پی می‌گیرد که البته طرفداران خاص خودش را دارد. این استارتاپ لایت نام دارد و سازنده گوشی هوشمند اما مینیمالیستی لایت فون است.

لایت شرکتی نوپا است که به جای تلاش برای تولید گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های خارق‌العاده، سعی در بازگشت به اصل فناوری تلفن همراه دارد و گوشی‌هایی فوق‌العاده زیبا و ساده و البته با فناوری‌های ابتدایی موبایل، نظیر تماس تلفنی را تولید می‌کند. اولین مدل گوشی لایت فون در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شد و مهم‌ترین امکانش، تماس تلفنی بود! هوشمندی زیبا، جذاب و ساده که استفاده‌ای جز تماس تلفنی نداشت. سادگی بیش از حدی که کمی از محبوبیت این گوشی کاست. همین کاهش محبوبیت بنیان‌گذاران این استارتاپ را مجبور به تولید گوشی جدیدی با امکانات بیشتر کرد.

لایت فون ۲ ؛ یک هوشمند مینیمالیستی

دومین مدل از سری گوشی‌های لایت فون به تازگی معرفی شده است. لایت فون بر خلاف مدل اول، دارای قابلیت‌های بیشتر و کاربردی‌تری نظیر امکان دریافت و ارسال پیامک، جی‌پی‌اس، امکان پخش موزیک و نیز جک ۳٫۵ میلی‌متری و نمایشگری با فناوری جوهر الکترونیکی است. قابلیت‌هایی که مستلزم سخت افزاری قدرتمندتر نیز هست. تراشه‌ی کوالکام MSM8909W، حافظه رم ۱ گیگابایتی، حافظه داخلی ۸ گیگابایتی، لرزاننده، بلندگو، حسگر نزدیکی، سیم کارت با فناوری ۴G LTE و نیز امکان اتصال به وای-فای ابزارهای سخت افزاری این گوشی ساده است. سخت افزاری که با سیستم عامل لایت‌اواس، نسخه‌ی بهینه شده‌ای از اندروید کار می‌کند.

بیشتر بخوانید:  Lamborghini Alpha-One ؛ گوشی هوشمندی برای لاکچری‌ها

اندازه‌ی این گوشی هوشمند ساده ۹۱ در ۵۵ میلی‌متر و بین ۶٫۵ تا ۷٫۵ میلی‌متر ضخامت دارد. وزنش حدود ۸۰ گرم است و از یک سیم‌کارت نانو پشتیبانی می‌کند. همچنین برای اتصال به رایانه و شارژ هم یک درگاه یواس‌بی نوع سی دارد. به گفته‌ی سازندگان این گوشی، باتری لایت فون ۲ حدود ۵ روز شارژ نگه می‌دارد و چند ساعتی هم می‌شود با آن مکالمه کرد.

هرچند این گوشی ساده و زیباست اما ارزان نیست و قیمت آن در مرحله‌ی پیش فروش (اینجا) ۲۵۰ دلار و در زمان ورود به بازار در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۴۰۰ دلار خواهد بود. قیمتی که به نظر من برای پشت کردن به دنیای فناوری و بازگشت به روزگار سابق گوشی‌های موبایل وسوسه برانگیز هست اما اغوا کننده نیست!

دیدگاهتان را بنویسید