می‌نویسم وبلاگ‌نویس؛ بخوانید وبلاگ‌خوان

You are currently viewing می‌نویسم وبلاگ‌نویس؛ بخوانید وبلاگ‌خوان

بیشتر از ۱۰ سال از نوشتن من در ای‌پی‌بلاگ می‌گذره و حالا اینجا هستم که کمی بیشتر از گذشته، اما برای آینده بنویسم. باورکردنی نیست اما وقتی سال ۸۳ اولین وبلاگم رو توی پرشین بلاگ ساختم، فکرشم نمی‌کردم که تا امروز به نوشتن ادامه بدم. یا اینکه حتی نمی‌دونستم که همون سال آغاز راه اولین سرویس وبلاگدهی در ایران بوده. با دسترسی فوق پرسرعتی که اون دوره ماها به اینترنت داشتیم، استفاده از اینترنت خودش نیازمند پایداری و صبر قابل توجهی بود. شاید همین صبور بودن باعث شد یه تعدادی از وبلاگ‌نویسای قدیمی هنوزم بنویسن. شاید کمتر ولی هنوزم دور و نزدیک وبلاگ‌هاشون هستن و هنوزم وبلاگ‌نویس هستن.

توی همه‌ی سال‌ها شاید سعی کردم وبلاگ‌نویس باشم اما بیشتر وبلاگ‌خوان بودم. چه توی زمان‌هایی که وبلاگنویسی توی بلاگفا و میهن بلاگ و بقیه‌ی سرویس‌ها خلاصه می‌شد و تبادل لینک و نظر نوشتن مفهوم زندگی در دنیای وبلاگی بود، و چه توی دوره‌‌ای که فیسبوک و توییتر و اینستاگرام کم کم جای وبلاگ‌ها رو پر کردن، کمتر کسی خاطره‌ای از نظر نوشتن یا تبادل لینک با من داره. توی همه‌ی این سال‌ها من بیشتر خواننده بودم تا نویسنده.

بیشتر بخوانید:  10 سال با ای‌پی‌بلاگ، 10 سال حسِ خوبِ نوشتن

از وبلاگ‌خوان به وبلاگ‌نویس

شاید ای‌پی‌بلاگ نمادی از نوشتن‌های مداوم من باشه اما تا به امروز، محتوای متنوعی داشته و داره. حالا اما شاید دغدغه‌های من تغییر کرده، شایدم حالا که وبلاگ‌نویسی رو به افوله،‌ وقتش فرارسیده که من بیشتر بنویسم و راه جدیدی رو طی کنم. حالا که دیگه خبری از توفان «یک هرچی» برای درست کردن وبلاگ نیست (البته هنوز یک پزشک سالم و سرحال در حال به‌روز شدنه) و بلاگفا و خیلی از سرویس‌های وبلاگدهی قدیمی جایگاهشون رو از دست دادن، تصمیم گرفتم بیشتر بنویسم و بیشتر با وبلاگ‌نویس‌های قدیمی که هنوزم در حال نوشتن هستن همراهی کنم.

شاید وقت خونه تکونی شده و بعد از گذشت این سال‌ها زمانش رسیده که وبلاگ‌نویس باشم و کمی و کیفی بهتر از قبل بنویسم. نوشته‌های جدید توی دسته‌های مختلف قرار می‌گیرن اما بخش نوشته‌های روزانه رو به طور کامل در اختیار وبلاگ‌نویس درونم گذاشتم تا بیشتر از قبل بنویسه.

مثل همیشه منتظر نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما هستم…

+ «می‌نویسم وبلاگ‌نویس؛ بخوانید وبلاگ‌خوان» سومین بخش از مجموعه نوشته‌های دهمین سالگرد تأسیس ای‌پی‌بلاگ است. برای دنبال کردن این نوشته‌ها اینجا را ببینید. بخش‌های بعدی این مجموعه در روزهای آینده در ای‌پی‌بلاگ منتشر خواهد شد. همچنین بخش‌های قبلی این مجموعه نیز در ادامه آورده شده است:

۱۰ سال با ای‌پی‌بلاگ، ۱۰ سال حسِ خوبِ نوشتن

درست یا غلط؛ دیالوگ منتخب از سریال سوتس

دیدگاهتان را بنویسید