آغاز دهه دوم با رونمایی از نسخه‌ی جدید ای‌پی‌بلاگ

You are currently viewing آغاز دهه دوم با رونمایی از نسخه‌ی جدید ای‌پی‌بلاگ

اگر در روزهای گذشته ای‌پی‌بلاگ را دیده باشید مطمئناً متوجه تغییرات ظاهری در قالب سایت و نیز تغییر نشان ای‌پی‌بلاگ شده باشید. اگر هم از همراهان قدیمی وبلاگ باشید می‌دانید که چند ماه پیش دهمین سالگرد تولد ای‌پی‌بلاگ بود و حالا با آغاز دهه دوم فعالیت این وبلاگ، شاید فرصت خوبی برای تغییرات ظاهری، فنی و محتوایی آن باشد.

گرچه در این روزها و به سبب جریان اتفاقات و رویدادها در زندگی شخصی و نیز به سبب وضعیت عجیب کرونایی و اتفاقات در جهان، نه روحیه و نه فرصتی برای نوشتن داشتم اما به هر حال ای‌پی‌بلاگ همیشه مأمنی برای روزگاران ساده و سخت من بوده است. در نتیجه در ادامه‌ی تغییرات مربوط به تولد ده سالگی ای‌پی‌بلاگ، تغییراتی هم در محتوا و هم در ظاهر و هم در بخش فنی سایت اعمال شده است.

تغییرات همه جانبه در آغاز دهه دوم

در بخش ظاهری، علاوه بر تغییر پوسته‌ی وبلاگ، نشان ای‌پی‌بلاگ هم پس از ۴ سال تغییر کرد و رنگبندی سایت هم به تبع آن کمی دستخوش تغییر شد. همچنین نسخه‌ای مبتنی بر پروژه صفحات موبایلی پرشتاب (AMP) نیز برای مطالب سایت طراحی و منتشر شده است. نسخه‌ای که سرعت دسترسی به سایت را افزایش می‌دهد. در بخش فنی هم با انجام برخی تغییرات، سرعت سایت افزایش یافته و خوراک سایت (RSS) نیز اندکی اصلاح شد تا تجربه‌ی کاربری آن بهبود یابد.

در بخش محتوایی نیز در ماه‌های گذشته متون و داستان‌های منتشر شده در ای‌پی‌بلاگ را مرور کردم تا بخش‌های مغفول مانده‌ی وبلاگ را تکمیل کرده و بخش‌های نیمه تمام را به اتمام برسانم. از این رو در ماه‌های پایانی سال ۹۹ که در واقع ماه‌های پایانی قرن چهاردهم خورشیدی هم هست، سعی خواهم کرد بخش‌های ناقص مانده را تکمیل کنم. گرچه بخش‌های زیادی به این صورت در وبلاگ موجود نیست و دو داستان در دست نگارش روزگار تنهایی (پایان فصل پنجم) و سفری به درون (پایان فصل اول) در انتهای فصول خود هستند و تا پایان سال فصل جدیدی برای آن‌ها منتشر نخواهد شد. اما بخش‌های باقی مانده مثل مروری بر تاریخ عکاسی به مرور به‌روز و تکمیل خواهند شد. از سوی دیگر با توجه به حال و احوال این روزها و اینکه خیلی توان دست به قلم شدن ندارم، سعی خواهم کرد با تغییر در محتوای وبلاگ، بخش‌های جدیدی را توسعه بدهم و بیشتر وبلاگ‌نویسی کنم.

+ «آغاز دهه دوم با رونمایی از نسخه‌ی جدید ای‌پی‌بلاگ» چهارمین بخش از مجموعه نوشته‌های دهمین سالگرد تأسیس ای‌پی‌بلاگ است. برای دنبال کردن این نوشته‌ها می‌توانید اینجا را ببینید. بخش‌های بعدی این مجموعه در روزهای آینده در ای‌پی‌بلاگ منتشر خواهد شد. همچنین بخش‌های قبلی این مجموعه نیز در ادامه آورده شده است:

می‌نویسم وبلاگ‌نویس؛ بخوانید وبلاگ‌خوان

۱۰ سال با ای‌پی‌بلاگ، ۱۰ سال حسِ خوبِ نوشتن

درست یا غلط؛ دیالوگ منتخب از سریال سوتس

دیدگاهتان را بنویسید