خوشبختی کوچک؛ برگردان نوشتاری زیبا از بتی اسمیت

You are currently viewing خوشبختی کوچک؛ برگردان نوشتاری زیبا از بتی اسمیت

انسان‌ها همیشه فکر می‌کنند که خوشبختی چیزی دور از دسترس است، چیزی پیچیده که دستیابی به آن دشوار است. با این حال، چیزهای کوچکی هستند که می‌توانند خوشبختی را بسازند. سرپناهی برای گریز از باران، یک فنجان قهوه وقتی غمگین هستید، کتابی برای خواندن آنگاه که تنها هستید، بودن با کسی که دوستش دارید. این‌هاست که خوشبختی را می‌سازد…

خوشبختی کوچک

خوشبختی کوچک برگردان آزاد و همراه با تصرف بخشی کوتاه از کتاب «درختی در بروکلین می‌روید» نوشته‌ی بتی اسمیت، نویسنده‌ی شهیر امریکایی است. کتاب درختی در بروکلین می‌روید، مشهورترین و پرفروش‌ترین اثر بر جای مانده از بتی اسمیت است. این کتاب که روابتگر زندگی زنی به نام فرانسی نولان، از کودکی تا بزرگسالی است، تصویری جذاب و خواندنی از تلخی و شیرینی‌های زندگی فرانسی را به نمایش می‌گذارد. محبوبیت این کتاب در میان مخاطبان به حدی بوده است که تا به حال دو بار و در سال‌های ۱۹۴۵ و ۱۹۷۱ داستان این کتاب به صورت فیلم سینمایی نیز به روی پرده رفته است.

بیشتر بخوانید:  خوشبختی و بدبختی ؛ برگردان بخش کوتاهی از کتاب کنت مونت کریستو

همچنین نسخه‌ی فارسی کتاب درختی در بروکلین می‌روید با ترجمه‌ی کیومرث پارسای از نشر هنرکده نیز در دسترس علاقه‌مندان به مطالعه‌ی این کتاب است.

+ تصویر: نقاشی احساس خوشبختی اثری از پیتر نوتروت نقاش معاصر آلمانی.

«خوشبختی کوچک» سومین نوشته از مجموعه نوشته‌های یازدهمین سالگرد تأسیس ای‌پی‌بلاگ است و بخش‌های بعدی در روزهای آینده به مرور منتظر خواهند شد. برای دنبال کردن این نوشته‌‌ها می‌توانید اینجا را ببینید. همچنین بخش‌های قبلی این مجموعه نیز در ادامه آورده شده است:

پاییز اینجاست؛ برگردان مجموعه‌ای هایکو با موضوع پاییز

سالِ قضاوت

People always think that happiness is a faraway thing, something complicated and hard to get. Yet, what little things can make it up; a place of shelter when it rains – a cup of strong hot coffee when you’re blue; a book to read when you’re alone – just to be with someone you love. Those things make happiness.

— Betty Smith (A Tree Grows in Brooklyn)

دیدگاهتان را بنویسید