او تنها است؛ برگردان نوشتارهایی کوتاه از جودی پیکو

You are currently viewing او تنها است؛ برگردان نوشتارهایی کوتاه از جودی پیکو

بگذار این را به تو بگویم: اگر روزی انسان تنهایی را یافتی، اهمبتی ندارد که او به تو چه می‌گوید، بدان که او تنها است، نه به این دلیل که از تنهایی لذت می‌برد، بلکه پیش‌تر تلاش کرده که خود را در جهان درآمیزد اما هر بار، انسان‌ها او را ناامید کرده‌اند…

کنجکاوم بدانم پس از آنکه تمام وجود خودت را به دیگری هدیه می‌دهی و در مقابل، دریافت‌کننده تنها وجودت را از روی کنجکاوی می‌گشاید و پس از آن با لبخند و تکان دادن سر، از تو تشکر می‌کند، چه اتفاقی می‌افتد.

انسان‌ها همواره فکر می‌کنند از آنچه به دست می‌آورند آگاهند،‌ اما آن‌ها همیشه در اشتباه هستند…

او تنها است از جودی پیکو

«او تنها است» برگردان بخش‌های کوتاه از کتاب حافظِ خواهرم نوشته‌ی جودی پیکو است. جودی پیکو رمان‌نویس معاصر امریکایی است که آثارش در سال‌های اخیر مورد توجه منتقدان و مخاطبان بوده است. مدال سارا هالی، جایزه ادبیات نیو همشایر، جایزه الکس و جایزه کتابفروشی نیوانگلند تنها برخی از جوایز متعددی هستند که جودی پیکو در سال‌های اخیر موفق به دریافتشان شده است.

کارهای کوچک اما بزرگ، کتاب دو طرفه، نوزده دقیقه، گرگ، قصه‌گو و حقیقت ساده شماری از رمان‌های پرتعداد نوشته شده توسط جودی پیکو هستند. آثاری پرفروش که تنها تا سال ۲۰۲۰ میلادی، بیش از ۴۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است.

بیشتر بخوانید:  عاشقی کردن؛ برگردان نوشتاری زیبا از سی. اس. لوئیس

Let me tell you this: if you meet a loner, no matter what they tell you, it’s not because they enjoy solitude. It’s because they have tried to blend into the world before, and people continue to disappoint them.

I wondered what happened when you offered yourself to someone, and they opened you, only to discover you were not the gift they expected and they had to smile and nod and say thank you all the same.

People think they know what they’re getting, and they’re always wrong.

Jodi Picoult, My Sister’s Keeper

دیدگاهتان را بنویسید