ناسا برای نخستین بار صدای یک سیاه‌چاله عظیم را ثبت و منتشر کرد

You are currently viewing ناسا برای نخستین بار صدای یک سیاه‌چاله عظیم را ثبت و منتشر کرد

به نظر می‌رسد ناسا قصد دارد در سال جاری و سال‌های بعد، بیشتر از قبل موجب حیرت بشر شود و با سرعت بیشتری اسرار جهان را فاش کند. وقتی دیشب از انتشار جدیدترین تصاویر ثبت شده توسط تلسکوپ فضایی وب از سیاره مشتری می‌نوشتم فکرش را هم نمی‌کردم که امروز دوباره از فضا و کاوش‌های فضایی ناسا بنویسم. اما واقعیت این است که فضای نامتناهی رمز و رازهای بسیاری در خود دارد و بشر هنوز قطره‌ای از اقیانوس این رموز را درک نکرده است. شاید بهترین مثال همین صدایی باشد که ناسا برای اولین بار در تاریخ منتشر کرده است، صدای یک سیاه‌چاله!

چند روز پیش ناسا فایلی صوتی به مدت زمات ۳۴ ثانیه را منتشر کرده است که در آن، صدای یک سیاه‌چاله فوق‌العاده بزرگ در فاصله‌ی ۲۵۰ میلیون سال نوری با زمین قابل شنیدن است. این سیاه‌چاله در مرکز خوشه کهکشانی برساووش واقع شده است.