حمله سایبری به ای‌پی‌بلاگ همزمان با روز تولد

You are currently viewing حمله سایبری به ای‌پی‌بلاگ همزمان با روز تولد

شب دهم مهر و صبح یازدهم مهر، همزمان با سالروز تولد ای‌پی‌بلاگ، مجموعه‌ای حمله سایبری توسط مهاجمینی ناشناس به وبسایت ای‌پی‌بلاگ انجام شد که خوشبختانه این حملات با موفقیت دفع شدند.

این حمله که از نوع حملات دی‌داس (DDos) بود، برای از دسترس خارج کردن ای‌پی‌بلاگ در روز تولد آن بوده است. حمله‌ای که البته موفق ایجاد اخلال در روند کارکرد وبسایتدر این روزها نشد.

هرچند از انگیزه‌ی مهاجمان اطلاعی در دسترس نیست، اما همزمانی آن با سالروز تولد سیزده سالگی ای‌پی‌بلاگ موجب تأخیر در انتشار نوشتارهای اختصاصی این رویداد و کندی در عملکرد ای‌پی‌بلاگ شد. البته این حمله با موفقیت دفع شد و کارکرد وبسایت از عصر روز یازدهم مهرماه به حالت عادی بازگشته است.

بیشتر بخوانید:  ای‌پی‌بلاگ سیزده ساله شد...

حمله سایبری دی‌داس

حملهٔ محروم‌سازی از سرویس یا حملهٔ بندآوری خدمات یا دی‌داس (Denial of Service attack) نوعی حمله سایبری است که با ایجاد ترافیک اضافی، سعی در از دسترس خارج کردن سایت و جلوگیری از دسترسی کاربران وبسایت به آن دارد.

شاید ساده‌ترین و صریح‌ترین توضیح برای این نوع از تهاجم سایبری را بتوان در ویکی‌پدیا پیدا کرد: «حمله منع سرویس، تلاش صریح مهاجمان در جلوگیری از دسترسی کاربران مجاز به سرویس‌های مشخص است. دو شکل کلی برای حملات دی‌داس وجود دارد: آنهایی که سرویس‌ها را از کار می‌اندازد و آن‌هایی که سرویس‌ها را با بسته‌های سیل آسا غرق می‌کنند.»

اگر در روزهای گذشته، در دسترسی به ای‌پی‌بلاگ با مشکل یا کندی مواجه شدید از شما پوزش می‌طلبم و امیدوارم دیگر شاهد چنین مشکلاتی برای وبسایت نباشیم.

«حمله سایبری به ای‌پی‌بلاگ همزمان با روز تولد» سومین نوشته از مجموعه نوشته‌های سیزدهمین سالگرد تأسیس ای‌پی‌بلاگ است که البته قرار نبود در این مجموعه وجود داشته باشد و اتفاقات جاری باعث افزوده شدن آن به این مجموعه شده است. بخش‌های بعدی در روزهای آینده به مرور منتشر خواهند شد. برای دنبال کردن این نوشته‌‌ها می‌توانید اینجا را ببینید.

این پست دارای 8 نظر است

  1. الیشاع

    سلام، از این بابت متاسفم و متعجبم ☹️
    واقعا چه میشه گفت …
    خوشحالم که حملات به موقع دفع شد و امیدوارم شاهد پویایی بیشتر وبلاگ خوب و مفید شما باشیم.

    1. آرش

      سلام
      متاسفانه حملات دوباره از سر گرفته شدن و دو روزه که کم و بیش هنوز هم ادامه دارن…

  2. محمدرها

    ای بابا چه منافعی شامل حال حمله کننده میشه؟ میخواد باج گیری کنه یا خیر؟

    1. آرش

      عمنلا منفعت خاصی نداره اما اگه موفق به از دسترس خارج کردن سایت بشه، می‌تونه باجگیری کنه که خوشبختانه تا این لحظه موفق نشده.

  3. محمدرها

    درود بر آرش عزیز
    چند وقتی هست کم فعال شدی؟ خبری از خودت بده
    ممنون

    1. آرش

      سلام
      ممنونم از اینکه به یادم هستین
      این چند وقته متاسفانه درگیر مسايل شخصی زیادی بودم که فرصت نوشتن رو از من گرفت…
      امیدوارم در روزهای آینده مثل قبل به نوشتن برگردم و فعال باشم.

  4. لیمو

    عه! عجب آدمهایی پیدا میشن ها. تولد وبلاگ هم مبارک باشه ☺️

    1. آرش

      ممنون از لطف شما…

دیدگاهتان را بنویسید