سیارات منظومه خورشیدی از نگاه تلسکوپ وب

You are currently viewing سیارات منظومه خورشیدی از نگاه تلسکوپ وب

از سال‌های بسیار دور که تنها ابزار انسان برای دیدن سیاره‌ها و ستاره‌ها چشمانش بود، تا امروز که انواع تلسکوپ‌های زمینی و فضایی در حال رصد دوردست‌ترین نقاط فضا هستند، همیشه دیدن تصاویری از سایر سیارات منظومه خورشیدی برای بشر جالب توجه بوده است.

جیمز وب و سیارات منظومه خورشیدی

به همین دلیل است که با در مدار قرار گرفتن تلسکوپ فضایی جیمز وب، بسیاری از دوستداران علوم فضایی، مثل خودِ من، منتظر دیدن تصاویر جدید و باکیفیت‌تر از سیاره‌های منظومه خورشیدی بوده‌اند. انتظاری که البته خیلی طولانی نشد و تلسکوپ وب با ثبت تصاویری خیره‌کننده، نمایی جدید از سیاره‌های غول‌پیکر همسایه‌ی زمین را  به نمایش گذاشت. تصاویری که هر یک نمایی تازه از این سیارات را به ما نشان می‌دهند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:  تصاویری زیبا از عبور دنباله‌دار نیشیمورا؛ رویدادی که تا 430 سال دیگر تکرار نمی‌شود

+ سیارات منظومه خورشیدی از نگاه تلسکوپ وب یه نوشته‌ی ۱۰۰ کلمه‌ایه… نوشتار ۱۰۰ کلمه‌ای، ایده‌ی جدیدیه که برای گذر کردن از این روزای پرمشغله در نظر گرفتم. این ایده در واقع نسخه‌ی بومی سازی شده‌ی داستان ۱۰۰ کلمه‌ای به حساب میاد. داستان ۱۰۰ کلمه‌ای، یکی از سبک‌های مینیمالیستی داستان‌نوسیه که طرفدارای خاص خودش رو داره.

این پست دارای 2 نظر است

  1. الیشاع

    خیلی جالبه. دنیای فضا زیبایی‌های خاص خودش رو داره. متاسفانه تا حالا برام پیش نیومده که با تلسکوپ به اجرام آسمانی نگاه کنم؛ باید تجربه‌ی جالبی باشه

    1. آرش

      منم فقط یک بار این فرصت رو داشتم. تجربه‌ی خیلی جالبیه. امیدوارم این فرصت هم برای شما و هم برای خودم پیش بیاد.

دیدگاهتان را بنویسید