آیفون ۷ و ۷ پلاس ؛ هر آنچه درباره هوشمندهای جدید اپل باید بدانید

You are currently viewing آیفون ۷ و ۷ پلاس ؛ هر آنچه درباره هوشمندهای جدید اپل باید بدانید

پس از گذشت یک سال، بالاخره شرکت اپل نسل جدید گوشی‌های هوشمند محبوبش، آیفون ۷ و ۷ پلاس را معرفی کرد. گوشی‌هایی جدید با امکانات و قابلیت‌هایی جدید که در ظاهر شیشه-آلومینیومی خود تفاوت چشم گیری با مدل‌های قبلی خود ندارند اما در باطن… در ادامه نگاهی کوتاه به برخی از قابلیت‌های جدید آیفون ۷ و ۷ پلاس می‌اندازیم…

تغییرات و امکانات ظاهری آیفون ۷ و ۷ پلاس

استفاده از یک طرح کلی برای اپل، آن هم در سه نسل از گوشی‌های آیفون، اتفاقی جدید است. از آیفون ۶ به بعد، همه‌ی مدل‌های گوشی‌های اپل (البته به جز آیفون SE که دنباله‌ی آیفون ۵S است) اساس طراحی ظاهری یکسان بوده و تنها در جزییات اختلاف‌هایی وجود داشته است. آیفون ۷ هم پیرو همین قاعده است و به جز چند تغییر ظاهری جزیی، تفاوت آنچنانی با مدل قبلی ندارد. جابجه شدن نوار پلاستیکی مربوط به آنتن و قرار گرفتن آن در لبه‌های گوشی و نیز حذف دکمه‌ی فیزیکی خانه و جک ۳٫۵ میلی متری هدفون، برخی از این تغییرات هستند.

اپل برای اولین بار در سری گوشی‌های آیفون، آیفون ۷ و ۷ پلاس را با تأییدیه IP67 و مقاوم در برابر آب و گرد و غبار طراحی کرده است. البته این مقاومت برای شرایطی نظیر پاشیده شدن آب است، نه شناور شدن و یا افتادن در استخر. به هر حال با همین تأییدیه می‌توان با خیال راحت از آیفون ۷ زیر بارش باران استفاده کرد!

جک 3.5 میلی متری هدفون آیفون 7

همانطور که انتظار می‌رفت، اپل در نسل جدید گوشی‌های آیفون، از جک ۳٫۵ میلی متری هدفون استفاده نکرده است. البته دو راهکار جایگزین برای استفاده از هدفون در آیفون ۷ و ۷ پلاس وجود دارد. یکی از استفاده از تبدیل فیزیکی موجود در جعبه، که از پورت شارژر به جای جک هدفون استفاده می‌شود و دیگری استفاده از هدفون بی‌سیم Apple AirPods. در واقع یکی از نکات نوآورانه که همیشه در محصولات جدید اپل وجود دارد، همین هدفون بی‌سیم و جذاب است. استفاده از این هدفون بسیار راحت‌تر از آن چیزی است که حتی فکرش را می‌کنید. کافی است در چعبه‌ی کوچک آن را باز کنید،  گوشی آیفون به صورت خودکار هدفون Apple AirPods را شناساسیی می‌کند و به آن متصل می‌شود، به همین راحتی. با هر بار شارژ هدفون بی‌سیم Apple AirPods، می‌توانید ۵ ساعت از آن استفاده کنید.

هدفون بی‌سیم Apple AirPods

تغییر کامل طراحی دکمه‌ی خانه (همانطور که قبلاً نیز در تصاویر غیررسمی دیده شده بود) با حذف دکمه‌ی فیزیکی و استفاده از یک دکمه‌ی لمسی به جای آن، دیگر تغییر به کار رفته در آیفون ۷ است. به گفته‌ی اپل این دکمه قابل اطمینان‌تر است و راحت‌تر خصوصی سازی می‌شود. به کمک نسل جدید موتور taptic این دکمه‌ی حساسیت بسیار بالایی در مقابل لمس دارد. اپل اعلام کرده نسل جدید دکمه‌ی خانه در آیفون ۷ راهکاری جدید برای کنترل و استفاده از پایم‌ها، هشدارها و زنگ‌ها را فراهم می‌کند.

تغییرات سخت افزاری آیفون ۷ و ۷ پلاس

به گفته‌ی اپل، نسل جدید تراشه‌های شرکت اپل موسوم به A10 Fusion که در آیفون ۷ و ۷ پلاس به کار رفته است، با چهار هسته، شامل دو هسته قوی و دو هسته ضعیف، به منظور صرفه جویی در مصرف باتری، ساختار ۶۴ بیتی،  افزایش ۴۰ درصدی سرعت پردازش و بهبود عملکرد گرافیکی، سریع‌ترین تراشه‌ی به کار رفته در گوشی‌های هوشمند جهان است.

تراشه A10 مغز متفکر آیفون 7 و 7 پلاس

دوربین دومین بخش سخت افزاری آیفون‌های جدید است که نسبت به مدل‌های قبلی متفاوت شده است. دوربین جلوی هردو مدل ۷ و ۷ پلاس از ۵ در مدل‌های قبلی به ۷ مگاپیکسل ارتقاء یافته است.

آیفون ۷ که مثل آیفون ۶S دوربین اصلی‌اش یک لنز دارد، این دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با f/1.8، علاوه بر قابلیت فیلم برداری ۴K، قابلیت عکس برداری در شرایط نوری بسیار کم و OIS را نیز دارد. همچنین از یک فلاش LED چهار رنگ جدید نیز در دوربین آیفون ۷ استفاده شده و میزان تأخیر شاتر هم به ۲۵ میلی ثانیه کاهش یافته است.

دوربین آیفون 7

تغییر بزرگ اپل در گوشی آیفون ۷ پلاس روی داده است، استفاده از دو دوربین در پشت گوشی. هر دو دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی هستند و به صورت همزمان با هم کار می‌کنند. یکی از دوربین‌ها wide و دیگری telephoto است. این دو دوربین به کاربر اجازه‌ی زوم نوری ۲ برابری را می‌دهند. این فناوری پیش از این در گوشی‌های دیگر شرکت‌ها نظیر گلکسی Note7 و هواوی P9 نیز استفاده شده است؛ اما آیفون ۷ پلاس اولین محصول اپل با دو دوربین پشت است.

دوربین آیفون 7 پلاس

هرچند مدل و اندازه‌ی تصویر هر دو گوشی، نسبت به مدل‌های سال قبل تفاوت خاصی نکرده است و همان ۷۵۰×۱۳۳۴ برای آیفون ۷ با نمایشگر ۴٫۷ اینچی و ۱۰۸۰×۱۹۲۰برای آیفون ۷ پلاس با نمایشگر ۵٫۵ اینچی است، اما وسعت رنگ نمایشگرها افزایش یافته است. هر دو مدل از محدوده‌ی رنگ P3 پشتیبانی می‌کنند که ۲۵ درصد گستره‌ی آن از گستره‌ی رنگ مدل‌های قبل sRGB بیشتر است.

تغییر قابل توجه دیگر در این گوشی‌ها استفاده از بلندگوهای استریو است. اتفاقی که برای اولین در گوشی‌های آیفون روی داده است.

سیستم عامل آیفون ۷ و ۷ پلاس

همانطور که پیش بینی می‌شد، تا زمان ورود این گوشی‌ها به بازار، نسخه‌ی نهایی نسل جدید سیستم عامل آی او اس نیز منتشر خواهد شد. اپل تأیید کرد iOS 10 تا تاریخ ۱۳ سپتامبر برای همه‌ی گوشی‌ها منتشر و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

قیمت و پیش فروش

آیفون ۷ و ۷ پلاس در سه مدل ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی و پنج رنگ اپل شامل مشکی، مشکی فضایی، نقره‌ای، طلایی و رزگلد، با قیمت‌های بین ۶۵۰ تا ۷۹۰ دلار به فروش خواهد رسید. پیش فروش این گوشی‌ها از روز جمعه، ۹ سپتامبر آغاز و گوشی‌ها از ۱۶ سپتامبر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

آیفون 7

دیدگاهتان را بنویسید