قدرتمندتر از مرگ؛ برگردان نوشتارهایی از رابرت فولگام

You are currently viewing قدرتمندتر از مرگ؛ برگردان نوشتارهایی از رابرت فولگام

باور دارم که تخیل از دانش قوی‌تر است، افسانه بر تاریخ چیره می‌شود، رویاها پر قدرت‌تر از واقعیت‌ها هستند، امید همواره بر تجربه فائق می‌شود، خنده تنها درمان غم و اندوه است و من باور دارم که عشق قدرتمندتر از مرگ است.

هر کسی که از این دنیا می‌رود، ناخودآگاه چیزی را با خود می‌برد و چیزی را بر جای ‌می‌گذارد. بسیاری از این «چیزها» را نه می‌توان دید، نه شنید، نه شمرد و نه به صورت علمی شناسایی کرد. این‌ها چیزهایی است که ما در ذهن دیگران بر جای می‌گذاریم و آن‌ها در ذهن ما. خاطره. نمی‌توان آن را شمرد اما بدون آن هیچ چیزی اهمیتی ندارد.

قدرتمندتر از مرگ؛ برگردان نوشتارهایی از کتاب هر چه واقعا نیاز داشتم بدانم در کودکستان آموختم

قدرتمندتر از مرگ برگردان آزاد و همراه با تصرف بخش‌هایی از کتاب هر چه واقعا نیاز داشتم بدانم در کودکستان آموختم نوشته‌ی رابرت فولگام است. رابرت فولگام یکی از نویسندگان معاصر امریکایی است که آثار او شهرت جهانی دارند. کتاب هر چه واقعا نیاز داشتم بدانم در کودکستان آموختم را می‌توان مشهورترین اثر این نویسنده دانست، کتابی که نزدیک به دو سال در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار داشت و تا کنون بیش از ۱۷ میلیون نسخه از آن به ۲۷ زبان (از جمله فارسی) ترجمه و در ۱۰۳ کشور (از جمله ایران) به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید:  تا آخرش پیش بروید؛ برگردان نوشتاری زیبا از چارلز بوکوفسکی

I believe that imagination is stronger than knowledge. That myth is more potent than history. That dreams are more powerful than facts. That hope always triumphs over experience. That laughter is the only cure for grief. And I believe that love is stronger than death.

Every person passing through this life will unknowingly leave something and take something away. Most of this “something” cannot be seen or heard or numbered or scientifically detected or counted. It’s what we leave in the minds of other people and what they leave in ours. Memory. The census doesn’t count it. Nothing counts without it.

Robert Fulghum

دیدگاهتان را بنویسید