رنو ۵ برقی با ظاهری خاطره انگیز و موتوری الکتریکی در راه است

You are currently viewing رنو ۵ برقی با ظاهری خاطره انگیز و موتوری الکتریکی در راه است

تا همین چند سال پیش که هنوز خودروهای چینی و کره‌ای راهی به بازار کشور نداشتند، تنوع خودروهای در دسترس عموم بسیار پایین بود و ژیان، پیکان و رنو ۵، و بعد از آن پراید و پژو ۴۰۵ مهمترین خاطرات سال‌های کودکی ما را رقم زدند. در این بین اما رنو ۵ در دوره‌ای تنها هاچ‌بک مقرون به‌صرفه بازار خودروی ایران بود و حتی تا سال‌ها بعد با نام سپند و پس از آن با تغییراتی در ظاهر و باطن با نام P.K. تولید و عرضه شد. حالا اما خبرها حاکی از این است که شرکت فرانسوی دست به کار شده تا با تولید رنو ۵ برقی، نسخه‌ای مدرن از خودرویی آشنا، خاطره‌ی مشتریانش را زنده کند.

چند وقتی بود که زمزمه‌هایی از بازتولید رنو ۵ به گوش می‌رسید تا اینکه بالاخره چند هفته پیش خودروساز فرانسوی در حین رویداد «رنولوشن» مدل مفهومی و اولیه‌ی رنو ۵ برقی را رونمایی کرد. خودرویی با ظاهری به‌روز شده اما خاطره‌انگیز که حالا سوار بر موج فناوری، با موتوری الکتریکی در راه بازار است. در طراحی این خودرو مجموعه‌ای از عناصر به کار رفته در مدل‌های دهه‌ی ۷۰ و ۸۰ میلادی به کار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:  7 خودور که هرگز نمی‌میرند؛ خودروی هفتم: شورلت کوروت

رنو ۵ برقی؛ مدرن اما پرخاطره

تغییرات در طراحی نسخه‌ی مفهومی جدید به قدری جذاب انجام شده است که در کنار استفاده از فناوری‌های روز، در نگاه اول به سادگی می‌توان فهمید که خودروی پیشِ رو رنو ۵ است، به عنوان مثال بر روی کاپوت هنوز هم جای هواکش موتور دیده می‌شود اما از آنجا که خودروی برقی نیازی به هواکش ندارد، درگاه شارژ باتری‌های این خودرو در این ناحیه قرار داده شده‌اند.

شرکت رنو هنوز هیچ اطلاعاتی درباره‌ی قدرت موتور، حداکثر سرعت و سایر مشخصات فنی منتشر نکرده است اما گفته می‌شود که این خودرو از نسل دوم پلتفرم EV رنو-نیسان بهره‌مند خواهد شد. پبلتفرمی که باتری‌های نسبتاُ کوچکی دارد و برای این هاچ‌بک زیبا گزینه‌ای ایده‌آل است.

رنو ۵ که از سال‌ ۱۹۷۲ تولیدش آغاز و تا سال ۱۹۹۶ ادامه یافت، یکی از محبوب‌ترین خودروهای شرکت رنو است که بیش از ۵٫۵ میلیون دستگاه از آن در سراسر دنیا از جمله ایران به فروش رسید. این خودرو یکی از موفق‌ترین محصولات شرکت فرانسوی رنو بوده است که همین موضوع شابد انگیزه‌ای برای تولید مجدد آن باشد.

در ادامه می‌توانید ویدئوی معرفی رسمی رنو ۵ برقی را مشاهده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید