پرواز دسته‌‌جمعی سارها و تصویری شگفت انگیز از پرنده‌ای غول‌پیکر بر فراز دریاچه

You are currently viewing پرواز دسته‌‌جمعی سارها و تصویری شگفت انگیز از پرنده‌ای غول‌پیکر بر فراز دریاچه

عکس خارق‌العاده‌ای که می‌بینید، تصویری از پرواز دسته‌‌جمعی سارها بر فراز دریاچه‌ای در کشور ایرلند است. عکسی چشم نواز که گویی قدرت جمعی پردنگان در تبدیل شدن به یک پرنده‌ی غول‌پیکر را نمایش می‌دهد. شاید برای شما این طور نباشد اما تماشای این عکس برای من، در نگاه اول یادآور داستان سی مرغ عطار بود. اگرچه تعداد سارهای این عکس، بسیار بسیار بیشتر از سی پرنده است.

جیمز کرومبی، عکاس ایرلندی به تازگی این عکس را در دریاچه‌ی روف انل در شهرستان وست میث کشور ایرلند به ثبت رسانده است. در این تصاویر (ویدیوی پایین) دسته‌ای از سارها دیده می‌شوند که بر فراز این دریاچه در حال پرواز هستند و طرح‌های متنوعی را به خود می‌گیرند. یکی از طرح‌های زیبایی که کرومبی موفق به شکار آن شده است، نمای شگفت انگیز از پرواز دسته‌‌جمعی سارها و تبدیل آن‌ها به یک پرنده‌ی غول پیکر است.

بیشتر بخوانید:  مروری بر تاریخ عکاسی؛ بخش دوازدهم: نخستین عکس از فضا

پرواز دسته‌‌جمعی سارها بر فراز دریاچه‌ای در ایرلند

سال گذشته یکی از دوستانم به نام کالین هاگ که نزدیک دریاچه زندگی می‌کند به من گفت سارهای دریاچه تصاویر زیبایی می‌سازند. آن‌ها در نیزارهای اطراف دریاچه لانه می‌سازند و هر چهار یا پنج روز یکبار، از صبح تا غروب حرکت می‌کنند، و وقتی پرواز آن‌ها آغاز می‌شود تصاویر شگفت انگیزی خلق می‌کنند…
من معمولاً عکاس ورزشی هستم، اما مدتی است که وقت آزاد بیشتری برای فکر کردن به سوژه‌های دیگر دارم. قبلاً دیده بودم که آن‌ها چه تصاویر زیبایی می‌سازند. به همین دلیل چندین و چند بار به دریاچه رفتم تا تصویری که در ذهن داشتم را ثبت کنم.
جیمز کرومبی در گفتگو با آیریش تایمز

به گفته‌ی کرومبی او بیش از ۵۰ بار برای عکاسی به دریاچه رفته و حوالی ساعت ۶ عصر یکی از همین روزها و پس از ثبت حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ عکس، مزد زحماتش را گرفته و این عکس فراموش نشدنی را به ثبت رسانده است.

جیمز کرومبی یکی از عکاسان شناخته شده‌ی ایرلندی است که به تازگی موفق به کسب جایزه‌ی عکاس خبری سال، از انجمن عکاسان خبری ایرلند شده است.

دیدگاهتان را بنویسید