سکوت، تناقضی عظیم؛ برگردان نوشتاری از نیکلاس اسپارکس

You are currently viewing سکوت، تناقضی عظیم؛ برگردان نوشتاری از نیکلاس اسپارکس

ما در کنار هم می‌نشینیم و در سکوت، جهانِ پیرامون خود را تماشا می‌کنیم. برای آموختن همین موضوع، یک عمر زمان نیاز است. به نظر می‌رسد که فقط قدیمی‌ترها می‌توانند در کنار هم بنشینند و بدون سخن گفتن با هم، مفهوم را احساس کنند. جوان‌ها اما عجول و بی‌پروا هستند و همواره باید سکوت را بشکنند. و این امر کاری عبث است چراکه سکوت ناب است. سکوت مقدس است. سکوت انسان‌ها را به هم نزدیک می‌کند، زیرا فقط کسانی که با هم راحت هستند می‌توانند بدون سخن گفتن در کنار یکدیگر بنشینند و همین امر تناقضی عظیم است…

سکوت، تناقضی عظیم از نیکلاس اسپارکس

«سکوت، تناقضی عظیم» برگردان آزاد و همراه با تصرف نوشتاری کوتاه از کتاب دفتر خاطرات، نوشته‌ی نیکلاس اسپارکس، نویسنده‌ی معاصر امریکایی است. نیکلاس اسپارکس یکی از محبوب‌ترین نویسندگان معاصر جهان است که تاکنون بیش از ۱۱۵ میلیون نسخه از آثار او در سراسر جهان به فروش رسیده و به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده‌اند. شهرت آثار اسپارکس به حدی است که تا به امروز اقتباس‌هایی از ۱۱ کتاب او از جمله دفتر خاطرات، بهشت امن، پیامی در بطری، آخرین ترانه و انتخاب، به فیلم سینمایی تبدیل و اکران شده‌اند. البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که از میان آثار اسپارکس، کتاب دفتر خاطرات که متن فوق نیز از آن انتخاب شده، مشهورترین اثر اوست.

بیشتر بخوانید:  توصیه‌های استیون هاوکینگ برای زندگی بهتر

+ تصویر: نقاشی «سکوت» اثری از توماسا مارتین، نقاش معاصر اسپانیایی.

We sit silently and watch the world around us. This has taken a lifetime to learn. It seems only the old are able to sit next to one another and not say anything and still feel content. The young, brash and impatient, must always break the silence. It is a waste, for silence is pure. Silence is holy. It draws people together because only those who are comfortable with each other can sit without speaking. This is the great paradox.

Nicholas Sparks (The Notebook)

دیدگاهتان را بنویسید