پیش به‌سوی نوشته‌هایی متفاوت‌تر از قبل، نزدیک‌تر به من

You are currently viewing پیش به‌سوی نوشته‌هایی متفاوت‌تر از قبل، نزدیک‌تر به من

چند وقتی می‌شه تصمیم گرفتم متفاوت‌تر از قبل بنویسم. اما هنوز دقیقاً نمی‌دونم که چه تفاوتی می‌خوام ایجاد کنم و چه تغییری در رویه‌ی نوشتن داشته باشم! درسته که من غیر از ای‌پی‌بلاگ گاهی برای خودم هم می‌نویسم و هیچوقت منتشرشون نمی‌کنم، اما انگار اون نوشتن‌ها دیگه کفایت نمی‌کنه و حالا می‌خوام کمی تا قسمتی بیشتر وبلاگ‌نویسی کنم.

داستان، شعر، ترانه و البته ترجمه‌ی همین موارد از بزرگان رو همیشه دوست داشتم و دارم، اما این مدت خیلی بیشتر از حالت عادی توی این موارد غرق شدم! شاید لازم باشه تا حدودی از این وضعیت دور بشم و چیزای دیگه‌ای بنویسم. گاهی از خودم، گاهی از زندگی، گاهی از اتفاقات و گاهی هم از کارهایی که می‌کنم، سریال‌هایی که می‌بینم و کتاب‌هایی که می‌خونم.

نوشتن از ابعاد دیگه‌ی زندگی همیشه جزئی از داستانی که اینجا روایت می‌شه بوده و هست، اما توی این مدت اخیر یه مقداری کمرنگ شده، شاید لازم باشه پررنگ بشه! شاید هم اصلاً به یه سبک و سیاق دیگه بنویسم! هنوز درست نمی‌دونم که چی تو ذهنم می‌گذره اما می‌دونم که باید یه تفاوتی ایجاد کنم.

بیشتر بخوانید:  ردِ دلتنگی در شب‌های تاریک...

متفاوت‌تر از قبل، صریح‌تر و واقعی‌تر از همیشه

حالا که تصمیم گرفتم متفاوت‌تر از قبل بنویسم، شاید بتونم توی نوشته‌هام به خودم نزدیک‌تر بشم، نزدیک‌تر به من! شاید هیچوقت گوشی برای شنیدنِ حرفای من نبوده و شاید هم هیچوقت نباشه، ولی می‌تونم حداقل برای خودم، واقعی‌تر از قبل و صریح‌تر از قبل بنویسم! هرچند که وقتی پای نوشتن به وسط میاد، کار گره می‌خوره و اون چیزی که نوشته می‌شه با اون چیزی که باید نوشته بشه فرق داره! یه کمی مرموزتر و یه کمی کنایی‌تر!

به هر حال، حالا وقت نوشتنه و این روزا زندگی فرصتی رو برام فراهم کرده که بتونم بیشتر از قبل بنویسم، همین خودش غنیمتیه و می‌خوام از اون بهترین بهره رو ببرم. بیشتر بنویسم، متفاوت‌تر از قبل بنویسم و به خودم توی نوشته‌هام نزدیک‌تر بشم…

+ تصویر: نقاشی «من در آینه» اثری از فاتاکورن ونگپراپینکول (Phattakorn Vongprapinkul) نقاش معاصر تایلندی.

دیدگاهتان را بنویسید