از روزهایی که نبودم؛ نوشته‌‌هایی که نوشته نشدند!

You are currently viewing از روزهایی که نبودم؛ نوشته‌‌هایی که نوشته نشدند!

چند وقتی هست که از وبلاگ‌نویسی دور هستم و فرصت کافی برای نوشتن که هیچ، حتی برای خوندن نوشته‌های دوستان وبلاگ‌نویس رو هم نداشتم. روزهای سخت و آسونی که به هر  شکل در گذر هستند و کم و بیش می‌گذرند. این روزها بارها قصد نوشتن داشتم و موضوعات مختلفی برای نوشتن هم داشتم، اما متأسفانه فرثت لازم برای نوشتن رو نداشتم. اگه بخوام از روزهایی که نبودم بنویسم هم که خودش یه حدیث مفصله…

با این حال سعی می‌کنم چندتا از عناوین موضوعاتی که دوست داشتم بنویسم و ننوشتم رو اینجا فهرست کنم که شاید روزای آینده بتونم در موردش بنویسم.

از روزهایی که نبودم

توی روزهای گذشته، سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رو داشتیم. کودتای پیچیده‌ای که هرچند تاریخ ایران رو برای همیشه دستخوش تغییر کرد، اما هنوز هم معماهای زیادی در مورد اون باقی مونده. توی این مدت مطالعه‌ی اسناد محرمانه‌ی سازمان سیا از این کودتا که توی سال‌های گذشته منتشر کرده، مثل ملاقات هندرسون سفیر امریکا با دکتر مصدق در روز ۲۷ مرداد ۳۲، درست یک روز قبل از کودتا، برای شخص خودم خیلی جالب توجه بود.

بیشتر بخوانید:  سکوتی از جنس رشد فزاینده کلمات!

ثبت اولین تصویر از ارتعاشات مولکولی توی ساختار کریستالی که تا پیش از فقط به صورت نظری پیش‌بینی و شبیه‌سازی می‌شد هم یکی از یافته‌های علمی در حوزه‌ی شیمی فیزیک بود که واقعاً چشمگیر بود.

رویداد بارش شهابی برساوشی که سالی یکبار حوالی مرداد ماه رخ میده و اوج اون معمولاً ۲۲ مرداد هر ساله هم در این مدت رخ داد و در کنار خبرهای مربوط به دو ابرماه سال ۱۴۰۲ و تصاویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب هم جالب توجه بودن برام.

انتشار دقیقترین و پرجزییات‌ترین نقشه از قلب انسان توی مجله نیچر هم خیلی جالب توجه بود که می‌تونه در آینده به پیشرفت درمان بیماری‌های قلبی کمک کنه. پیشرفتی که خصوصاً توی سال‌های اخیر که بیماری‌های قلبی یکی از دلایل مهم مرگ و میر انسان‌هاس، خیلی مهم و شگفت انگیزه.

مطالعه‌ی شعر عشق افلاطونی از ایمی لوول، شاعر شهیر امریکایی و برنده جایزه پولیتزر که چند هفته پیش به عنوان شعر هفته‌ی روزنامه گاردین انتخاب شد هم برام جالب توجه بود و دوست داشتم که فرصت می‌کردم و این شعر رو به فارسی برگردان کنم.

در هر حال این مدت گذشت و هیچ کدوم از این موارد نوشته نشد اما حداقل اشاره‌ای بهش داشتم تا شاید توی روزای آینده که سعی می‌کنم بیشتر بنویسم، نگاهی داشته باشم به موضوعاتی از روزهایی که نبودم و انتخاب موضوع برام راحتتر باشه.

+ تصویر: نقاشی «روزهای گذران» اثری از آنتونیو پولیافیکو نقاش معاصر ایتالیایی.

این پست دارای 4 نظر است

  1. محمد رها

    درود بر آرش عزیز
    سرفصلهای جالبی رو عنوان کردی و جای تقدیر و تشکر داره که مطالب رو تیتروار معرفی کردی. امیدوارم هرکجا هستی و با هر شرایطی قدردان لحاظتت و نعمت سلامتی وجودت باشی.

    1. آرش

      از لطف شما ممنونم
      برای شما هم آرزوی شادمانی، سلامتی و موفقیت دارم…

  2. الیشاع

    سلام آرش جان
    امیدوارم هر جا که هستی سلامت باشی 🙂
    مطالب خیلی جالبی رو عنوان کردی و امیدوارم وقت پیدا کنی و مطالب مورد علاقه‌ات رو بتونی بنویسی 🌱

    1. آرش

      ممنونم از لطفت
      سعی می کنم توی این هفته و هفته آینده بیشتر بنویسم

دیدگاهتان را بنویسید