۵ مهارت اصلی مورد نیاز برای راه اندازی یک استارتاپ جدید

You are currently viewing ۵ مهارت اصلی مورد نیاز برای راه اندازی یک استارتاپ جدید

هر قدر هم که ایده‌ی استارتاپ شما جدید و ابتکاری باشد، شما به عنوان شخصی که یک استارتاپ را راه اندازی می‌کنید باید از مجموعه‌ای از مهارت‌های فردی و بین فردی آگاه باشید. برای دستیابی به کسب و کاری قدرتمند، دارای تیمی خلاق و پیشرو باید مهارت‌هایی داشته باشید که موفقیت شما را تضمین کند.

۵ مهارت آغاز یک استارتاپ

در این مقاله‌ی کوتاه به معرفی ۵ مورد از مهم‌ترین مهارت‌های راه‌ اندازی یک کسب و کار نوپا می‌پردازیم:

توسعه‌ی یک مدل تجاری تأثیرگذار

نخستین گام برای راه اندازی یک استارتاپ، توسعه‌ی استراتژی قدرتمند برای دستیابی به اهداف مورد نظر است. استراتژی دقیق و صریحی که راهنمای شما در آغاز، ادامه و پیشبرد کسب و کار باشد و مسیر تولید محصول را نشان بدهد.

دانش بنیادی توسعه‌ی وب

به عنوان بنیان گذار یک شرکت نوپا که قصد ورود به عرصه‌ی فناوری را دارید، آشنایی با دنیای وب، هر چقدر هم که کم باشد، نیازی اساسی به شمار می‌رود. به همین دلیل اشنایی اولیه با دنیای وب، زبان‌های بنیادی کدنویسی تحت وب نظیر اچ‌تی‌ام‌ال و سی‌اس‌اس همراه با دانش پایه برای مدیریت هاست و دامنه برای راه اندازی وبسایت کسب و کار شما حیاتی است.

بیشتر بخوانید:  لایت فون 2 هوشمندی برای فرار از دنیای گوشی‌های هوشمند

آشنایی با حسابداری و مدیریت دفاتر اداری

چه خودتان سرمایه‌ی کارتان را فراهم کنید و چه از سرمایه‌گذار برای راه اندازی کسب و کارتان استفاده کنید، آگاهی از محل‌های خرج پول و مدیریت آن یکی از مهم‌ترین چالش‌‌های شماست. به همین دلیل آشنایی با مهارت‌های حسابداری نظیر مدیریت دستمزدها، رهگیری فروش، نظارت بر پرداخت‌ها، خرید و فروش لوزام مورد نیاز و محصولات، تهیه‌ی دفاتر مالیاتی و تجزیه و تحلیل وضعیت مالی نقشی کلیدی در مدیریت منابع مالی شما دارد.

تفکر در شرایط بحرانی و قدرت حل مسئله

یکی از بخش‌های بنیادی راه اندازی یک شرکت نوپا، اتخاذ تصمیمات سخت در شرایط بحرانی در جهت بهبود وضعیت کسب و کار است. مهارتی که نیاز به درک درست از کسب و کار، شرایط بازار و نیز خلاقیت فردی دارد.

مهارت‌های راهبری و مدیریت

شاید مهم‌ترین مهارت مورد نیاز برای مدیر یک استارتاپ، مهارت او در تشویق کارمندان به انجام دقیق و کامل کار باشد. برقراری ارتباط دوستانه و پویا با اعضای تیم در کنار حفظ شخصیت و اقتدار مدیریتی، نقش به سزایی در رشد و موفقیت کسب و کار دارد.

منبع: بر گرفته از مقاله‌ای منتشر شده در وبسایت Mashable.

دیدگاهتان را بنویسید