چالش کتاب‌خوانی گودریدز؛ شما هم دعوتید!

You are currently viewing چالش کتاب‌خوانی گودریدز؛ شما هم دعوتید!

از ویژگی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی، دعوت به چالش و ترغیب کاربران به انجام کارهایی است که شاید کمتر تمایلی به آن داشته باشند و یا با پیدا کردن بهانه‌ای انجام دادن آن را به زمان دیگری موکول می‌کنند. یکی از این چالش‌های جذاب، چالش کتاب‌خوانی شبکه اجتماعی گودریدز، شبکه اجتماعی تخصصی کتاب، است. برای ما که سرانه‌ی مطالعه‌ی جالب توجهی داریم! عضویت و استفاده از یک شبکه اجتماعی مخصوص کتاب می‌تواند کارایی بسیار بالایی داشته باشد.

شبکه اجتماعی گودریدز در آغاز هر سال میلادی، شما را به انجام چالش کتاب‌خوانی دعوت می‌کند. فرآیند شرکت و به انجام رساندن این چالش بسیار ساده است. به این صورت که گودریدز از شما می‌خواهد که تعداد کتابی که قصد دارید در سال آینده‌ی میلادی بخوانید را در بخش چالش وارد کنید. پس از آن با افزودن کتاب‌هایی که در طول سال می‌خوانید به کتابخانه‌ی خود در این شبکه اجتماعی، چالش ادامه پیدا می‌کند. زمانی که تعداد کتاب‌های خوانده شده‌ی شما در کتابخانه، ار تعداد کتاب‌هایی که به عنوان هدف خود در این چالش انتخاب کرده‌اید بیشتر شود، گودریدز پایان چالش را برای شما اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  من اگر نویسنده بودم...

چالش کتاب‌خوانی گودریدز

نماد چالش‌های انجام شده در این شبکه اجتماعی در سال‌های بعد باقی می‌ماند. همین امر می‌تواند به عنوان عاملی برای ترغیب شما به خواندن کتاب‌های بیشتر و اتمام چالش در سال‌های آینده باشد. در این چالش تمرکز بر تعداد کتابی که مطالعه می‌کنید نیست، بلکه مهم دستیابی به هدفی است که در ابتدای سال برای خود تعیین کرده‌اید. فرقی ندارد هدف چالش چند کتاب باشد. از یک کتاب تا صدها کتاب، مهم این است که بر مبنای زمان و فرصت‌هایی که در دسترس دارید، به میرانی که می‌توانید مطالعه کنید و چالش را به پایان برسانید.

اگر در حال حاضر عضو این شبکه‌ی اجتماعی کاربردی هستید، احتمالاً با این چالش آشنا هستید و در آن شرکت کرده‌اید، اما اگر مثل من چندان به منوها و اعلانات شبکه اجتماعی توجهی نمی‌کنید (من از سال ۲۰۱۳ در گودریدز عضو بودم اما از سال ۲۰۱۶ وارد این چالش شدم!)، می‌توانید به حساب کاربری خود در گودریدز وارد شوید و با انتخاب گزینه چالش کتاب‌خوانی (Reading Challenge) در چالش سال ۲۰۲۳ میلادی شرکت کنید.

اگر هم با این شبکه اجتماعی آشنایی نداشتید و یا عضو آن نیستید، پیشنهاد می‌کنم که همین حالا در گودریدز عضو شوید (اینجا) و پس از تکمیل حساب کاربری، در این چالش شرکت کنید.

این پست دارای 4 نظر است

  1. لیمو

    چه خوبه من هیچوقت دقت نکرده بودم!

    1. آرش

      چالش جالبیه و باعث ترغیب آدم میشه

  2. عمه اقدس الملوک

    تا قبل از اینهمه فیلتر یادمه فیلتر بود، الان از فیلتر دراومده؟؟؟ من خواهرم تا قبل ازدواج عضو بود، منم دعوت کرد. از کتابهایی که اون میخوند منم گاهی میخوندم، اما چون سلیقه کتابی مشترک نداشتیم، تعداد من کمتربود:)))اما خب امیدوارم شما موفق باشید تو این چالش!!

    1. آرش

      همچنان فیلتره و البته که عجیبه همچین سایتی هم فیلتر باشه…
      به هر حال همین که انگیزه‌ای برای کتاب خوندن باشه خودش خوبه.
      ممنون از لطف شما

دیدگاهتان را بنویسید